Avatar billede jisch Mester
20. september 2013 - 03:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Transport af afspilningslister

Jeg anvender Microsoft Media Player.
På min gamle W7 computer har jeg lagt min musik på drev d: og en afspilningsliste i musik-biblioteket.
På min nye W8 computer er drev d: optaget af computeren og jeg har derfor lagt musikken på et drev e:
Hvordan kan jeg overføre afspilningslisten, så den accepterer at musikken nu ligger på et andet drev?
Avatar billede conz Juniormester
20. september 2013 - 10:59 #1
Hvis du åbner din playliste i fx notepad, så får du den rene xml frem.

Her vil du kunne se alle dine sange pakket ind i <media> tags, nogenlunde sådan:

<media src="D:\Foo\bar.mp3" />

Så kan du bare bruge søg og erstat D:\ -> E:\ og den burde erstatte alle forekomster af D:\ med E:\

Så importere du playlisten i WMP igen, og den burde kunne finde frem til din musik igen, såfremt resten af mappestrukturen af intakt.
Avatar billede jisch Mester
20. september 2013 - 13:28 #2
>betayte: Tak for svar. Det var jo dejligt simpelt og det fungerer.
Skriv lige et svar så jeg kan give point.
Avatar billede conz Juniormester
21. september 2013 - 11:46 #3
Velbekomme =)