Avatar billede eaaj Novice
19. september 2013 - 09:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adobe photoshop 4 + 7

Jeg har Adobe Photoshop 4 og 7 på dvd. Det var installeret på min gamle pc. Nu vil jeg gerne have det installeret på min ny pc. Det kan jeg ikke. Den skriver at det ikke virker på 64 bit. (den gamle var 32 bit.) Kan jeg på nogen måde "snyde" pc, så jeg kan installere det, eller er det lige til at smide ud?
Avatar billede conz Juniormester
19. september 2013 - 19:29 #1
Lyder underligt.
Windows version?
Kan du slet ikke installere det, eller kan du ikke starte det?
Hvad er den specifikke fejlbesked?
Er det præcis det samme med begge programmer eller er der forskelle?
Avatar billede eaaj Novice
20. september 2013 - 09:33 #2
programmet eller funktionen "\??\d:\photoshop\disk\setup.exe" kan ikke starte eller køre pga. inkompatibilitet med 64 bit version af windows. Kontroler hos leverandøren af programmet om der er en 64 bit windows version af programmet tilgængelig.

Det er en version fra omkring 1998 jeg har, så jeg kan nok ikke få den opgraderet.
Avatar billede conz Juniormester
20. september 2013 - 10:53 #3
Windows version?
Er det præcis det samme med begge programmer eller er der forskelle?

Du kan prøve at højreklikke på setup.exe, vælge egenskaber, kompatibilitet og vælge fx XP SP 3. Trykke OK, og prøve at køre installationen igen.

Hvis det ikke virker, så prøv at kopiere hele indholdet fra CD'en til en mappe på computeren, også prøv ovenstående igen.
Avatar billede eaaj Novice
20. september 2013 - 11:23 #4
før var det win. XP Nu er det Win 7. Den med setup.exe. er jeg ikke med på.
Avatar billede conz Juniormester
21. september 2013 - 11:50 #5
Du skal sætte din cd i, og når der kommer det lille vindue frem, som spørger hvad du vil foretage med cd'en (her plejer du at trykke "Kør autoexec.exe" eller noget i den retning), skal du finde den der hedder "Åben mappe for at vise filer" (eller sådan noget).

Så åbner der en mappe, hvor du kan se selve indholdet på cd'en. Her finder du setup.exe og prøver det jeg skrev i #3.
Avatar billede eaaj Novice
21. september 2013 - 12:13 #6
Jeg har ikke den med exe. Når cd er sat i, kommer der et skærmbillede hvor der står: Installer Photoshop.

Jeg har fundet ud af at programmet er 16 bit og fra 1996, nu har jeg 64 bit.

Jeg tror jeg vil nøjes med Gimp. Det regner jeg med er nok til mit brug.

Kom med et svar til point, så gider vi ikke bruge mere tid på det her mere.
Avatar billede conz Juniormester
21. september 2013 - 17:32 #7
Gimp er også et rigtig fint værktøj!

Nu har jeg jo ikke ligefrem fået løst dit problem, så giv du bare pointe til dig selv.
Avatar billede eaaj Novice
21. september 2013 - 17:36 #8
Det er i orden - jeg takker for forsøget