Avatar billede mYaz Nybegynder
18. september 2013 - 17:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsom efter har installeret windows 7

Hej allesammen, det er min første tråd herinde og håber på lidt hjælp.

Har lige re installeret windows 7 på min pc, og opdateret alt, men den er blevet utrolig langsom.
Ved ikke hvad det skylles.

Mine Specs:
Intel Core i7 3770K @ 3.50GHz
16,0 GB Dual-Channel DDR3 @ 1600MHz
MSI Z77A-G45 Thunderbolt (MS-7752)
1863GB Seagate ATA Device
112GB KINGSTON  ATA Device SSD
2048MB NVIDIA GeForce GTX 680 (MSI)
Avatar billede Bodillen Nybegynder
20. september 2013 - 14:12 #1
Hvorfor reinstallerede du?
20. september 2013 - 14:32 #2
.. har du 'styr' på
* driver/enhedshåndteringen ?
* WindowsUpdate ?
* Sikkerhedsprogram (+ opdatering af samme)
*...
Avatar billede mYaz Nybegynder
20. september 2013 - 17:00 #3
ja alt er opdateret og installeret.
Alle drivers installeret korrekt.
Windows update er blevet kørt konstant.
Og mine sikkerheds programmer er også installeret og opdateret.

Og grunden til det var at jeg ved en fejl, kom til at installere det på min SSD Harddisk først, og den blev fyldt op utroligt hurtigt :)
21. september 2013 - 09:26 #4
Langsom ?

I
* Opstart
* (Inter)net ?
* Bestemte programmer ?
* "Alt"
* ...
Avatar billede mYaz Nybegynder
23. september 2013 - 11:33 #5
Opstarten er blevet tydeligt langsommere, men det kan nok skyldes at windows lå på min ssd harddisk før og det er ikke noget der sådan rigtig irretere mig.

Men den er blevet utrolig langsom når jeg kommer ind på skrivebordet og vil åbne feks. google chromo så tager det helt op til 2-3 min før den åbner selve google chromo.
Der også programmer som League og Legends(et spil), steam, skype der er blevet rigtig langsome til at åbne efter jeg har "åbnet dem".
Avatar billede HKW Nybegynder
23. september 2013 - 11:56 #6
Kører harddisken ellers som den skal (og lyder den sund)?
Avatar billede mYaz Nybegynder
24. september 2013 - 14:48 #7
Det hele køre som det skal der ingen problemer og harddisken (lyder sund). Det er derfor jeg undre mig meget over den er blevet så utrolig langsom :(
Avatar billede Blandy Praktikant
24. september 2013 - 15:16 #8
prøv lige og tjek om der ikke er firmware opdatering til din ssd disk. Har oplevet før at en ssd kan være sløv pga dårlig firmware.
Avatar billede mYaz Nybegynder
25. september 2013 - 09:40 #9
Undskyld hvis det lyder dumt, men hvordan chekcer jeg det med firmware opdatirng på min ssd :D
Avatar billede Blandy Praktikant
25. september 2013 - 10:01 #10
Kig her på kingstons hjemmeside: http://www.kingston.com/us/support/technical/search

Og find den model du har og tjek om der er et nyt firmware. Kan du oplyse hvad model din kinston ssd er?
Avatar billede mYaz Nybegynder
25. september 2013 - 10:09 #11
Tak for linket, checker det lige ud når jeg kommer hjem fra arbejde og modellen :)
Avatar billede mYaz Nybegynder
26. september 2013 - 22:29 #12
Min ssd er KINGSTON SC300S37A 120GB