Avatar billede skaggi Nybegynder
17. september 2013 - 19:03 Der er 15 kommentarer

Lyd er væk efter nyt grafikkort

Hej alle ..
Jeg har netop fået et nyt grafikkort sat i den stationære
(Nvidia Geforce 8400GS )  dejligt  men nu er problemet så at lyden den er forsvundet kan se den godt nok spiller og ikon er ok det samme med drivere, og der er ingen fejl at se i enhedshåndteringen .
lydkortet er onboard Realtek AC´97 Audio
i Enhedshåndteringen under lyd står disse :

Medion MD86511
Nvidia high definition audio  den står der så 4 gange.
Realtek AC´97 Audio

jeg kører med
Windows 7 home Premium SP1 32 bit

HJÆLP
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2013 - 20:47 #1
Du skal måske ind i Kontrolpanel/ Hardware og lyd/ Lyd, og stille om til dit nye kort?
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 18:15 #2
Hvis du trykker på WIN-tast og efterfølgende skriver 'lyd' og vælger den der hedder 'lyd', hvad ser du så? Der skulle gerne være en liste over lydenheder. Den lydenhed du så normalt bruger skal være valgt med et grønt flueben.
Avatar billede skaggi Nybegynder
18. september 2013 - 21:30 #3
fhansen82 den er også valgt og har et grønt flueben. jeg prøvede at sætte et ældre tv kort i jeg har og satte så højtalerne dertil  det fungerede fint, og der kom lyd .  men det hjælper jo ikke når det kun er fra tv signalet der kommer lyd... i windows fungerer det stadig ikke ...
Avatar billede skaggi Nybegynder
18. september 2013 - 21:32 #4
Kan grafikkort og onboard lyden  konflikte så jeg skal have et evt andet lydkort eller grafikkort ??
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 21:45 #5
Grafikkortet skal ikke levere lyd, med mindre du har forbundet en skærm via HDMI og der er højttalere i skærmen. Så nej, tvivler stærk på at der er en konflikt. Gætter stærkt på at det er en setting som ikke er som den skal være. Hvad er valgt som lydkilde i sidste vindue jeg nævnte? Prøv at vælge AC97. Det er onboard lyden fra dit bundkort.
Avatar billede skaggi Nybegynder
18. september 2013 - 22:20 #6
Der står  øverst 4 ...  Digital lyd (hdmi) som ikke er tilsluttet.
Så kommer der  Højtalere  AC,97 Audio  standardenhed  denne har et grøn flueben
herunder står  Realtec digital output  klar

Det var det :-)
Avatar billede fhansen82 Mester
18. september 2013 - 22:31 #7
OK. Og det er ikke sådan at lyden er blevet muted af en eller anden absurd grund? Hvis lyden er muted, vises der vist stadig aktivitet. Prøv evt at åbne din lydoversigt ved at klikke på den lille højttaler i højre hjørne og vælg Mixer. Se om der er nogen aktivitet her og prøv at justere på de enkelte enheder.
Avatar billede skaggi Nybegynder
18. september 2013 - 22:41 #8
Alt står som det skal intet er muted,  og volumen er sat til 66%.
Har prøvet flere gange at afinstallerer driver til lyd og installeret igen.. windows finder selv driver.. den er vel okay..
syntes ikke jeg selv kan finde den rigtige på nettet
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 08:47 #9
Nej, du skal ikke forlade dig på Windows egne drivere. Her kan du finde drivere til AC 97:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsCheck.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Hvilken udgang benytter du på bundkortet (farve på stikindgang).
Avatar billede skaggi Nybegynder
19. september 2013 - 14:18 #10
:-)    Jeg bruger det i midten  Grøn ...
prøver lige at fjerne de gamle driver og installerer dem du henviste til ...
Avatar billede fhansen82 Mester
19. september 2013 - 20:26 #11
Ja, det lyder jo rigtigt nok med den grønne. Hvis ikke du får det til at virke, så kan vi evt. lave en Teamviewer session, hvor jeg fjernstyrer din PC og prøver at se om jeg løse problemet.
Avatar billede skaggi Nybegynder
19. september 2013 - 23:04 #12
så kunne jeg komme på igen ..    det hjalp ikke med nye driver )-:

Det lyder som en god ide med Teamweaver  skal bare have det installeret først ..
Nu jeg så ikke hjemme før søndag.
Avatar billede fhansen82 Mester
20. september 2013 - 17:39 #13
Lad os se ad. Du kan lige skrive hvilket tidsrum du er ledig i, så vender jeg lige tilbage hvis jeg kan. Du behøver ikke installere Teamviewer. Du kan blot vælge at køre det uden installation. Det bestemmer du selv. Jeg skal blot bruge ID og kode.
Avatar billede skaggi Nybegynder
24. september 2013 - 13:04 #14
hej så kunne jeg komme på igen :-)    jeg har nu forsøgt at geninstallere windows helt fra bunden . (Ny installation)  men desværre stadig ingen lyd ...

Så mon det hjælper du kigger på det via teamweaver ????  Kunne det ikke tyde på at lydkortet er brændt af )-:
Avatar billede fhansen82 Mester
25. september 2013 - 16:14 #15
Du kan også lige prøve at bare sætte et par høretelefoner til. Måske det er dine højttalere som er kaput. Men ellers jo, lad os lige prøve at køre en Teamviewer, så jeg lige kan tage et kig.