Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
17. september 2013 - 15:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sli

Hvis jeg nu ahr to graffikkort i sli, og jeg så gerne vil bruge den nederstes ddr5 ram, skal jeg så putte det kort øverts eller er det ligemeget, og så skal jeg bare putte dvi stikkende i den?
Avatar billede sird Nybegynder
17. september 2013 - 19:07 #1
Hej

så vidt jeg ved gør det ingen forskel, det kan dog være de kører på en lavere hastighed afhængigt af motherboardet og hvor hurtigt de PCIe-slots er (der ville jeg tjekke din manual) standarten er vel lige pt. at de kører 8x - 8x. også selvom dit første PCIe slot er 16x

Og lige for at være sikker. Når du skriver "jeg har 2 graffikkort" så mener du vel "jeg har 2 graffikkort med samme GPU" ikke?
ellers virker din SLI-bridge jo heller ikke

Mvh sird
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
18. september 2013 - 16:53 #2
Jeg har ikke kortene endu, men jeg har et og vil gerne købe et med 4 gb ram i stedet mens det andet kun har 2. Vil det så virke, med 4 eller vil den bruge 2, eller virker det overhovedet ikke*?
Avatar billede sird Nybegynder
18. september 2013 - 18:39 #3
Hej igen

Hvis dine 2 grafikkort har den samme GPU dvs f.eks gtx 760.
så er det lige meget, om det ene kort har 2GB og det andet har 4GB RAM -
MEN! hvis du har 2 grafikkort med f.eks 3GB RAM, så får du ikke &GB RAM til rådighed. du har stadig kun 3GB. da begge grafikkort stadig skal gemme, hvad de nu arbejder på, på begge kort.
Så jeg mener, når du har et 2GB og 4GB grafikkort. så vil du kun kunne bruge 2 GB af det 4GB grafikkort. fordi de skal arbejde sammen.

At du så sandsynligvis ikke har brug for 4GB RAM, på et grafikkort, medmindre du kører eyefinity eller skal side og redigere film eller enorme billeder, det er så en anden sag.

- du kan, hvis du vil, se denne video. den forklare om køb af grafikkort og hvad man skal kigge på. (Engelsk)

http://www.youtube.com/watch?v=q0VNiWtQqb4

håber det hjælper

mvh sird
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
19. september 2013 - 15:33 #4
mange tak læg du bare et svar :)
Avatar billede sird Nybegynder
19. september 2013 - 21:23 #5
Glad for at kunne hjælpe