Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 19:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Til H...... med Windows 8

Kan det ikke lade sig gøre at få et ganske almindeligt skrivebord, hvor man lægge programmer, genveje til dokumenter og alt det, som MAN SELV har lydt til at have.
Jeg har set, der er skrevet noget om, hvordan man kan "nedgradere" til W7, men det ser ud til at være temmelig risikabelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2013 - 19:57 #1
den lette er bare at installere 'classic shell' - det er gratis, og du kan vælge at den starter op på skrivebordet med en menu, der er magen til win7. Du har stadig adgang til win8-app og alt det slam, men kommer du ud på det interface, så er en af ikonerne dit skrivebord - klik på det, og du er 'hjemme igen'
http://www.classicshell.net/
Avatar billede Severina Nybegynder
14. september 2013 - 20:33 #2
Helt enig, bryder mig heller ikke om 8'eren... ;(
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. september 2013 - 21:09 #3
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:24 #4
#3: Starter den op med det skærmbillede, og opfører den sig fuldstændig som W7 - og har du brugt løsningen i #1?
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:25 #5
Og hvad med det lille ikon nederst tv, hvor man kunne vælge dvale og slumre?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2013 - 21:28 #6
shell-ikonet giver i classic shelle helt samme muligheder for design som xp/win7 - det er bare at vælge i opsætningen af programmet.
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:39 #7
Og starter op med skærmen i #3?
Du må undskylde, jeg bliver ved at spørge, men min pc gik ned i forgårs, så jeg mistede alt og måtte op med 7000, så jeg orker simpelthen ikke flere problemer
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. september 2013 - 21:45 #8
Ved en standard installation ligner den Windows 7 og starter op i desktoppen(skrivebordet)

Du gar yderligere mange flere indstillingspunkter, hvis du ønsker at bruge dem.

Men ellers er det bare at installerer.

Du kan blandt andet vælge at start menuen skal være Classic, XP eller Windows 7
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. september 2013 - 21:49 #9
Så kun et sidste spm:
Hvis der så går noget galt i W, så wil Microsoft vel ikke have med det at gøre, når jeg har installeret den shell?
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. september 2013 - 21:56 #10
At installerer Calssic Shell er som at installerer alle andre programmer, og bliver accepteret som sådan.
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. september 2013 - 04:18 #11
OK, jeg prøver, og 1000 tak for alle svarene.
Hvem vil have points?
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. september 2013 - 09:03 #12
Jeg springer over
15. september 2013 - 09:41 #13
... til evt. andre ->

www.eksperten.dk/guide/1552
Avatar billede ZeBa Ekspert
15. september 2013 - 13:45 #14
OK