Avatar billede SelectKR Nybegynder
13. september 2013 - 11:49 Der er 4 kommentarer

Besynderlige problemer med lan/bredbånd forbindelse.

Goddag!

Jeg har en opgave til netværkseksperter herinde som jeg hjertens gerne med stor tak vil modtage hjælp fra. Jeg er ret inde i computere/netværk så jeg skulle være relativt nem at guide igennem!

Jeg har netop udskiftet min internetudbyder fra Telenor til TDC, og har i den forbindelse netop fået installeret trådløst og almindeligt bredbånd. Da vores TV signal modtages gennem bredbåndet fik vi da bekræftet at vores bredbåndsforbindelse virker.

Problemet opstår imidlertid da vi simpelthen er ude af stand til at få vores bærbare/stationære til at modtage internet. Med forskellige switches, kabler og router/Switch/computer genstart har vi ikke haft held.

Efter en længere samtale med en af TDCs kundeservice og fået masser af god hjælp til hvad der kunne løse problemet, blev jeg rådet til at spørge herinde på dette forum.

Inden vi gav op gjorde vi dette:

- Reninstallerede drivere til netværkskort gennem enhedshåndtering
- Nulstillet indstillinger for internet Explorer.
- Fjernet vores statiske IP-addresser så vores TDC homebox selv kan give vores computere dem.
- Bekræftet hos TDC at vores computernavne kunne ses hos dem gennem netværket, hvilket bekræfter selve forbindelsen. Dog kan ingen af vores computere modtage internet gennem kablet alligevel.
- Genstartet før og efter alle disse trin er gået igennem.
- Forsøgt at skifte ETL kabler
- Forsøgt at skifte switches
- Koblet computer direkt til homebox router
- Tjekket at stikkene i selve DSL-boksen til routeren sidder ordentligt
- Tjekket at stikkene generelt sidder ordentligt
- Slukket og tændt for routeren og fået bekræftet gennem lamper, at der er forbindelse.

Det skal noteres at vi lavede statiske IP addresser med det gamle internet fordi vi have problemer med IP konflikter. Lige nu er vi kun ret sikre på, at det ikke har noget med routerne, switchesne eller ip-addresserne at gøre, siden at TDC kunne se vores computere.

Er der mulighed for at nogle har ekspertviden på problemet? Lige nu optræder det sig som en mindre gåde.

Mange tak!
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2013 - 12:31 #1
Prøvet med andre smartphones / tablets / computere? (Synes ikke det ser sådan ud)
Avatar billede SelectKR Nybegynder
13. september 2013 - 13:00 #2
Ja, jeg har prøvet med flere computere.
Avatar billede SelectKR Nybegynder
13. september 2013 - 15:27 #3
Efter en lidt uheldigere procedure er det kommet til at virke.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. september 2013 - 16:17 #4
Hvad var proceduren? :) i tilfælde af at andre har samme problemstilling. - fjerner overvågning fra spørgsmålet.