Avatar billede ms20 Nybegynder
07. september 2013 - 17:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Køb af grafikkort - passer det sammen?

Jeg vil gerne købe et nyt grafikkort.

Mit behov er World of Warcraft i top kvalitet.
Pt har jeg: http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5570/pages/hd-5570-overview.aspx
Den kører med en frame rate på 15 i wow.....

Bundkort: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02546426&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_dk/c02546426/loc:1&cc=dk&dlc=da&lc=en&product=4354030#N96

Jeg har kig på denne: http://www.edbpriser.dk/grafikkort/his-radeon-hd-6850-iceq-x-detailsalg-1-gb-id-6861380.aspx
Passer den til bundkortet (tror jeg), er den for voldsom?

På forhånd tak :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2013 - 17:56 #1
Som jeg ser det passer den i bundkortet. Du skal dog lige være opmærksom på, at du mindst skal have en 500 Watt forsyning for at bruge det nye kort.
Avatar billede ms20 Nybegynder
07. september 2013 - 18:08 #2
Tak for svaret.

Aha, er det "bare" at købe en 500 W strømforsyning? Ingen præferencer?
Jeg har ingen forstand på at skifte strømforsyning, er det lige til?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2013 - 18:24 #4
Corsair har jeg ikke hørt dårligt om , så det kunne måske være en mulighed.
Men da jeg ikke er hardware nørd, vil jeg da gerne have andre med i tråden som også kan guide dig i det.
Men mit bud er at den burde kunne bruges ja.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2013 - 18:37 #5
Er usikker på om grafikkortet kan opgraderes / skiftes, da de kun nævner ram og cpu opgradering.
Har haft en hp der ikke tillod at skifte grafikkort og nok er vi i 2013 og ikke 2008, men stadig..

Psu kan corsair og seasonic anbefales :-)

Du skal være opmærksom på om psuen har nok 4 pin til og sætte i bundkort og 6/8 pin til grafikkortet..

Dernæst vil jeg tilføje at du nok ikke vil udnytte grafikkortet 100% i den pc, da der jo findes pci- e v 1, 2 og 3 men den er kompentiabel uanset :-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
07. september 2013 - 19:51 #6
Jeg kan godt tage det gamle ud, så det kan jeg vel? :-)

Hvordan tjekker jeg "Du skal være opmærksom på om psuen har nok 4 pin til og sætte i bundkort og 6/8 pin til grafikkortet.."

I øvrigt: Kan det betale sig at punge 1400,- ud på dette, når pcen er fra starten af ´11 til 4500,-?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2013 - 20:05 #7
Kunne jeg os, men hvis det nye ikke kan benyttes ved du nu evt hvorfor det måske er ;)

På dit bundkort er der en 4 pins port der nok er 1 / 2 4 pins i, det er i en 2 x 2 så det er ikke brede som molex.

8 pin er 2 x 4 og 6 pin er 2 x 3 og du vil kunne læse om det på grafikkortet der hvor du køber :)

Ser dog ud til der skal bruges 1, men der medfølger molex til 6 pin konverter.

Så du kan blot finde en psu med 1 - 2 4 og 6 pin men som nævnt tjek lige om der sidder 1 eller 2 4 pin kabel på bundkortet

Dernæst bruger den 20 / 24 pin strøm? Blot den psu du køber er på 24 burde den kunne bruges på 20 pin
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2013 - 20:07 #8
Jeg ville nok selv købe helt ny pc med det nyeste... Men hvis du kun har brug for nyt grafikkort og psu så er det mere op til dig, du kan jo senere købe en saml selv pc og bruge grafikkort og psu fra denne og evt ram :)
Avatar billede ms20 Nybegynder
08. september 2013 - 16:35 #9
Tak for de gode svar!

Jeg vil købe en ny pc, men det er jo ikke lige til. De sparer på grafikken...
Budget ca. 6000,-
Mærker: Hp & Asus

Jeg har set pcer med følgende grafikkort:
NVIDIA GeForce GT 620
NVIDIA GeForce GT 640 grafikkort med 3 GB dedikeret videohukommelse
AMD Radeon HD 8570 grafikkort / 2 GB dedikeret hukommelse

Kravet er at det skal være noget bedre end det nuværende "ati radeon hd 5570". Det skal bruges i WOW
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2013 - 18:53 #10
Hvad med denne eller anden: http://topdata.dk/product.asp?product=9290
Avatar billede ms20 Nybegynder
08. september 2013 - 18:56 #11
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2013 - 19:15 #12
Ja drt er da en ret god pc :-)

Eneste er måske grafikkortet, men det burde kunne klare det og så tag din nuværende hdd over i den som data drev :-)
Avatar billede ms20 Nybegynder
08. september 2013 - 19:21 #13
Dejligt. Tak for svar og info :-)

Hvis Blueeyez & 220661 lægger et svar, kan vi få afsluttet emnet :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2013 - 21:00 #14
Får du da lige herfra :-)

Vil dog lige vise en sammenligning af de 2 grafikkort da jeg lige ville følge op på dette, men os synliggøre forskellen på de grafikkort der er i dem

http://www.hwcompare.com/14800/geforce-gtx-650-vs-geforce-gtx-760/
Avatar billede ms20 Nybegynder
18. september 2013 - 18:37 #15
Takker :-)
Avatar billede quakerzz Nybegynder
18. september 2013 - 19:09 #16
jeg anbefaler ikke, at købe den pc du linker til fra mm-vision,
kabinetet er lille, og der er ikke plads til en stor og kraftigere GPU, hvis du i fremtiden vil du opgrader din grafik kort.den har en lille psu(kun 300 watt)og den kan ikke skiftes ud med en større en, fordi der er ikke plads.Den som blueyz linker til er meget bedre og kan nemt opgrades.
Avatar billede ms20 Nybegynder
18. september 2013 - 19:13 #17
Tak. Det tager med i betragtning.