Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 18:49 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Modem... argh...

Jeg har et lasat unique 1280i a/b isdn modem, men det kører sgu\' lidt ringe..

Det laver flowstops konstant, og det irriterer mig en smule.. Hvad kan der mon være galt?

Jeg har prøvet at flashopgradere modemet, prøvet med nye drivere.. Jeg har sågar prøvet at skifte ledningerne ud.. Jeg gider sgu\' snart ikke mere.. Det ryger edderma\'me snart ud..

Nogen der vil redde et lille blåt Lasat modem, fra den sikre død?!

René Jeppesen

P.s. Min telefon, som er tilkoblet modemet virker heller ikke... SUK...
Avatar billede jasber Nybegynder
14. august 2001 - 18:53 #1
Dengang jeg havde et 1280I A/B hang det hele tiden, og ofte lød min telefon (analog på A/B\'en) bare optaget, selvom jeg ikke ringede til nogen - Der er vidste en fejl på den model - Jeg har ikke haft yderligere problemer, da jeg skiftede til Lasat Speed II, bruger det stadigvæk til telefoni, men kører nu ADSL :)
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:01 #2
Det er fuldstændig de samme problemer jeg har, men den har sgu\' da virket..  Er der mon slet ikke noget man kan gøre??  :-(  anyone...
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 19:17 #3
Hvis du har et netkort i din computer, så prøv at tildele det en fast IP adresse.

Vedr. A/B porten, så start Hyper Terminalen og send AT!M2 til modemet.
Avatar billede cpufan Juniormester
14. august 2001 - 19:21 #4
Jeg har et Eicon Diva du kan købe billigt
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:26 #5
Ehhh makse...  Det der med hyperterminalen.. Ehh, hvordan er det nu lige det er??
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:30 #6
cpufan-->  Hvor billigt??  :-)  Icq-nummer?
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 19:36 #7
Start - Kør > Hypertrm (Hvis du har den installeret)

Først skriver du et navn, f.eks. \"Test\"
I Tilslut Via vælger du så \'Direkte til COM1\' (Hvis modemet sidder på COM1 porten)
Sæt hastigheden til 2400 8/Ingen/1/Hardware
Skriv AT!M2 <Enter>
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:39 #8
jeg kan ikke skrive i boksen???
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 19:40 #9
Har du valgt den rigtige COM-port?
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:44 #10
Jepper....
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 19:48 #11
Prøv at gå ind i Filer - Egenskaber.
Tilslut Til: Her skal der kun stå Direkte til COM1/2
Indstillinger: Her skal du havde markeret følgende. Terminaltaster/CTRL-H/Autogenkend/ANSI/500
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 19:49 #12
Står der \"Tilsluttet\" nederst i venstre hjørne?
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 19:57 #13
jeps...
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 20:00 #14
Okay. Har du prøvet at lave en Diagnosticering på modemet?
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 20:01 #15
Jeg kan ikke vælge noget \"Direkte til COM1/2\"
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 20:04 #16
Øhh nå!
Har du ikke i Filer - Egenskaber > Fanen \'Tilslut til\' - under Punktet \'Tilslut Via\' mulighed for at vælge Direkte til COM1 f.eks.
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 20:06 #17
Jeg har disse options

unique...
com1
com2
Tcp/ip
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 20:08 #18
Vælg COM1 eller COM2. (Der hvor dit modem er tilsluttet)
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 20:09 #19
Er prøvet.. Jeg kan stadig ikke skrive noget i det store felt...
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 20:14 #20
Hmm, Prøv at lave en Diagnosticering på modemet. (Kontrolpanel - Modem > Dianogsticering - Flere oplysninger)

Prøv så Hypertrm igen, bagefter.
Avatar billede jop... Nybegynder
14. august 2001 - 20:39 #21
Hmmm... Det virker heller ikke...

lorte-modem....
Avatar billede makse Nybegynder
14. august 2001 - 21:56 #22
Kunne du lave en diagnosticering?
Avatar billede contagious Nybegynder
15. august 2001 - 01:30 #23
Jeg ved at hvertfald TDC pt har store problemer med flowstops i store dele af landet... Hvis modemet har virket og du ikke har ændret i opsætning forud for de hyppige flowstops så synes jeg du skal ringe til TDC og høre om de kan påvise flowstops i dit område (de siger sikkert nej). Ellers må du vente på de ordner det. Er der ikke nogen i din umiddelbare nærhed som også kører isdn med samme udbyder du kan sammenligne med ?

Du skal desuden kende forskel på et egentligt flowstop og et DHCP lookup som forekommer hvis ikke dit netkort er tildelt en fast ip. Med et fast interval vil kortet forsøge at få tildelt en ip adresse hvorunder du ikke kan etablere forbindelse over nettet. Dette går ikke ud over allerede startede downloads og derfor er det relativt let at kende forskel på disse to ting da alt holder pause under et flowstop.
Avatar billede jop... Nybegynder
15. august 2001 - 06:54 #24
Jeg kunne godt lave en diagnosticering...

Mit netkort har fast ip..

hmm.. jeg er ret sikker på at det er flowstops.. Jeg kender op til flere her i mit område, der kører isdn i samme \'pulje\', og der er der slet ikke problemer.. Måske er det bare et nyt modem jeg skal have..