04. september 2013 - 07:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Foto Slideshow - automatisk alá "Picasa" Slideshow ?

* XP Pro
* Vista
* WIN7
* (WIN8)

Jeg søger et flot Foto Slideshow - automatisk alá "Picasa" Slideshow ?

Skal kunne startes automatisk fra kommandolinien (i praksis indbygget i en *.CMD fil) og så køre i fuld skærm uanset opløsning/foto størrelse.
Der skal i kommandolinien kunne defineres antal sekunder imellem foto visning.

Lad nu være med at sige GoogleErDinVen.dk  ;-)

Skal kunne håndtere 2- ~uendelig antal foto fra en given mappe (skal også kunne defineres fra kommandolinien).

Der vil komme flere (samt slettes) foto i den givne mappe undervejs (netværksted), uden at programmet 'brækker' sig ...

Skal i praksis køre automatisk i laaaaang tid på en storskærm ... selvfølgelig uden diverse ShareWare beskeder ell. lign. ...

Hvad ka' I byde på ?
Avatar billede conz Juniormester
04. september 2013 - 08:26 #1
Det første svar her, omtaler nogle muligheder for at bruge den indbyggede screen saver til det formål.
www.techrepublic.com/forums/questions/cmd-line-execution-for-slide-show-in-xp-with-windows-picture-and-fax-viewer/

Det ser også ud til at Ifranview supportere cmd kontrol. Det kan i hvert fald startes via cmd, og gives en tekstfil, der indeholder stier, som argument.
04. september 2013 - 09:22 #2
Jeps [
* www.irfanview.com
kan showet ->

http://www.robvanderwoude.com/files/iviewcli.txt

Nu skal jeg bare have den til at REPEAT efter sidste biled. Det er der tilsyneladende ikke nogen option til ?

Selvfølgelig via en

@Echo offf
:REPEAT
...\i_view32.exe /slideshow=Z:\*.JPG
Goto REPEAT

men så kommer det et kort sort CMD glimt ved "genkørsel" ... Hmmm...
Avatar billede conz Juniormester
04. september 2013 - 10:02 #3
Du kan forhindre at der kommer et kort glimt af CMD-vinduet ved at kalde din batch fil gennem en vb script, således:

CreateObject("Wscript.Shell").Run "NAME_ME.bat",0,True

Også gemme den som en .vbs, og køre denne i stedet for din .bat script.
Avatar billede conz Juniormester
04. september 2013 - 10:05 #4
Jeg fik lige øje på et flag, der hedder " /reloadonloop " i dit link, der skulle gøre præcis det: Reloade source dir når slideshowet er nået til ende.
04. september 2013 - 10:53 #5
Ref #4:
Den funktion virker dog ikke alligevel  :-(
Tilsyneladende kun hvis billedlisten kommer fra en FIL ?
04. september 2013 - 10:54 #6
Ref #3:
Prøver det lige ...
Avatar billede conz Juniormester
04. september 2013 - 10:57 #7
#5
Aha, ja okay.
Alternativt kan du jo genere en fil med alle stierne, så du kan bruge /reloadonloop - men så er det nok nemmere bare at bruge det scriptet fra #3
06. september 2013 - 09:01 #8
<betalyte>: Læg venligst [svar] for Ifanview trixet ...
Avatar billede conz Juniormester
06. september 2013 - 11:57 #9
Således, og velbekomme =)