Avatar billede Slettet bruger
01. september 2013 - 16:41 Der er 18 kommentarer

Pocketbike Regler Etc.

Hej, jeg er 13 år og er i gang med at finde mig en pocketbike, jeg kan købe.
Men før, vil jeg meget gerne vide om der er nogle, specielle regler omkring dem.
Har læst at, det er ulovligt at køre på offenlige, veje så de skal køre på private grunde eller lign.
Kender i noget mere til det? Evt. alder? Fartsgrænse? Størrelse? Osv.
Spørger for ikke at skulle få en stor både, få taget pocketbiken osv. håber virkelig på svar!:)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2013 - 17:35 #1
der er stort set ingen regler udover dem, dine forældre vil komme med.
De må kun bruges på privat grund - og kun på den del af grunden, hvor der ikke kommer andre (dvs ikke i fx indkørsel, da post, politi og skat skal kunne komme til huset).
Bor du på landet, og har masser af plads, så vil en braklagt, indhegnet mark være ideel.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2013 - 17:44 #2
Heller ikke hvor meget den må køre ca?
Nu da du skakker privat grund - samtidig noget med indhegning mener du så, det skal være HELT lukket område hvor folk/bilister slet ikke kan HØRE/SE ind?:)
Eller bare der ikke er nogle som går/kører forbi?:)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2013 - 18:15 #3
der er også regler for, hvor meget, man må larme i skel til nabo (generelt meget lidt lyd i bebyggede områder).
Arealet behøver ikke være indhegnet - men det skal ligge, så andre folk ikke vil bruge det som (gen)vej ind til huset.

Jeg ville nok foreslå at finde en lokal motorcross-bane/klub, og så køre der. http://www.trackinfo.dk/index.php?page=map
Husk, at du ikke må køre på maskinen til/fra banen.
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2013 - 18:27 #4
Ja okay, nu forstår jeg tusind tak for svar :)

Så dvs. jeg IKKE skal være BANGE for at blive stoppet af politiet, i en privat grund eller et sted folk/bilister ikke bruger som genvej eller noget lign. ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2013 - 18:35 #5
det er korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2013 - 11:10 #6
Hey igen, ved du om det koster noget at køre på de baner?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2013 - 11:31 #7
det gør det sikker - klubmedlemskab mm...
Find nærmeste bane, og ring.
Avatar billede ChapTs Nybegynder
08. marts 2014 - 21:25 #8
Jeg ved godt det er lidt tid siden denne tråd blev skrevet, men ved du om man gerne på køre på en pocket bike i et område som er ejet menneskerne som bor der, f.eks. er der en masse stier, hvor biler ikke må køre? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2014 - 21:51 #9
alle stier, der kan betrædes offentligt (boligforeninger osv) er NOGO for pocket-bikes. De må kun køre på lukket område. Det har intet med biler at gøre - det er AL FORM FOR TRAFIK - også gående og cyklister, der skal kunne færdes i fred for pocket-bikes, som jo ikke er indregistrerede og derfor heller ikke er forsikrede for de skader, de kan forvolde. Har du 250.000kr til at dække en mindre skade på en familieforsørger? Eller 6mill til en lidt større skade?
Avatar billede ChapTs Nybegynder
08. marts 2014 - 22:03 #10
Ved du hvor stor chancen er for at blive taget?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2014 - 23:58 #11
hvis du starter med at køre hjemmefra, så går der kun et par dage før du er anmeldt af nogle naboer, der absolut ikke gider høre på dig race rundt i deres område, hvor de går tur med hunde. Og da politi så har navn/adresse på dig, så er det jo bare at hente bike, og udskrive bøde.
Alt andet lige, så er det ret dumt ikke at bruge en normal knallert (forudsat den er lovlig, og du har papirer i orden mht alder, førebevis og forsikring).
Avatar billede ChapTs Nybegynder
09. marts 2014 - 01:02 #12
Okay, tak for svaret.

- Jeg har lige det sidste spørgsmål og det er således: Ved du hvad den type knallert hede som ligner en motorcross men er beregnet som en knallert?? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. marts 2014 - 07:13 #13
Avatar billede ChapTs Nybegynder
09. marts 2014 - 13:59 #14
Okay, Mange tak! :)
Avatar billede Kyaw Kyaw Praktikant
17. september 2018 - 17:05 #15
jeg har læst bt.dk om pocketbikes hvis den er 55-60 km/t så er den en motor cykle og er ulovlig at køre uden privat område hvad hvis den kun kan køre 50km/t  og prøve at installiger så den ikke larmer så meget er den så lovlig at køre some fx nogen græs plæner fx en park som har maser af plads og der er cika ingen der er i parken
Avatar billede Benjamin S. Hansen Praktikant
12. juli 2020 - 20:35 #16
Hej.
Må en dirtbike som er eldreven gerne kører i skoven og på veje vis den er forsikreret?
Avatar billede Malli dahl jensen Praktikant
02. august 2022 - 20:12 #17
Må jeg køre en razor el pocket mod slå sen op vis du vil tak  den er el og Max hastighed er 15 mp jeg så køre på den i skole og på cykelist fortøvet her kan du se den er lavet børn og kører kun 15 https://razor.com/products/electric-rides/pocket-mod/
Avatar billede Malli dahl jensen Praktikant
02. august 2022 - 20:17 #18
Undskyld må jeg køre en el razor pocket mod her er link https://razor.com/products/electric-rides/pocket-mod/.  Må jeg køre den i skole hastighed er 15 km pls skriv tak og hav en god dag