Avatar billede sebik123 Nybegynder
28. august 2013 - 19:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brædnings problemer hjælp?

Hej Eksperter

Jeg har arbejdet med vider i et stykke tid, men jeg har altid undret mig over hvorfor videoens kvalitet er anderledes på fjernsynet forhold til computeren.

Jeg lave filmen i FCPX i 1920x1080 25FPS i .mov filtype

Derefter har jeg 2 programmer som jeg kan vælge at bruge, den ene hedder DVD Creator derefter hedder den anden Roxio Toast Titanium.

Problemet sker på begge software, efter jeg har brændt video sænkes kvaliteten fra MPEG4 til MPEG2  og opløsning fra 1920x1080 til 720x576???PAL,  Hvorfor??

Hvorfor kan man ikke brænde MPEG2 med 1920?
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2013 - 19:37 #1
Fordi specifikationerne for video på DVD siger, at opløsningen ikke kan være mere end 720x576. Hvis du vil over det, skal du brænde filmen på et Blueray- medie med en blueray-brænder.
Avatar billede sebik123 Nybegynder
28. august 2013 - 19:52 #2
Tak for svaret,

Kedeligt.. at det er sådan.

Jeg har prøvet med en AVHCD som også kaldes HD DVD, det virker super, men det er ikke alle i familien som kan se dvden pga, de ikke har en HD afspiller... Det er lidt skidt.

Men tak for svaret.
Avatar billede sebik123 Nybegynder
28. august 2013 - 19:53 #3
Tak
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2013 - 20:01 #4
Velbekom :-)

Hvis du skal følge reglerne på eksperten.dk, så skulle du ikke selv have svaret og accepteret svaret. På den måde snupper du de point, som egentlig var tiltænkt den, som gav dig svaret eller løsningen.

Jeg kan se, du efter det her har 800 ude. Når eksperterne herinde ser det, springer mange af dem over. Kig lidt på ekspertens FAQ, især disse to, hvis du fremover gerne vil have hurtig og god hjælp:

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
http://www.eksperten.dk/faq#faq-5
Avatar billede sebik123 Nybegynder
28. august 2013 - 20:18 #5
Jeg kunne ikke finde ud af at give den til dig.. Trykkede Acceptere svar og giv point ..?
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2013 - 20:21 #6
Du har vist ikke læst de links, jeg gav dig :-)

Hvad med det her fra det første link:

Er løsningen kommet gennem en kommentar, skal du stadig give point. Du skriver bare, at bruger XXX har løst problemet og beder vedkommende om et svar. Når svaret kommer, accepterer du bare dette