Avatar billede IT81 Praktikant
28. august 2013 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken uddannelse?

Vil kaste mig ud i en IT udannelse, men hvilken.
Jeg har ingen særlig baggrund med hensyn til IT.
Har en gymnasial uddannelse.

Jeg ønsker at kunne komme til at arbejde som selvstændig IT-supporter for privatpersoner.

Nogle gode råd?

Mvh
Avatar billede repox Seniormester
28. august 2013 - 17:39 #1
Du behøver ikke en uddannelse for at starte som selvstændig. Hvis du er god til det du gør, så sælg det.
Avatar billede poloen Nybegynder
28. august 2013 - 18:00 #2
Tjah, jeg vil selv være datalog.

Jeg har læst at datamatiker retningen har været god før Y2K, men de bruger en del på det praktiske, og noget tid på virksomhedshalløj.

Der er selvf Softwareudvikler og andre ting, men jeg ville hellere bruge tid på netværk og sikkerhed(den paranoide type).
Avatar billede IT81 Praktikant
31. august 2013 - 20:18 #4
IT-teknolog vs. datamatiker?

Under IT-teknolog står der:
"På uddannelsen lærer du at opbygge systemer inden for elektronik, datateknik og telekommunikation samt at styre kvaliteten i udviklingsopgaver."

Vil det sige, at det er at samle f.eks. computer
Datateknik hvad er det?
Telekomunikation, betyder der at jeg skal lære om drejeskiven :o)

Jeg skal også lige høre. Matematik, hvor stor en del udgør det i en IT-uddannelse?

Mvh.
Avatar billede IT81 Praktikant
12. september 2013 - 15:31 #5
Ingen yderligere bud på min søgen?
Avatar billede IT81 Praktikant
12. oktober 2013 - 10:24 #6
Super
Avatar billede repox Seniormester
12. oktober 2013 - 10:31 #7
Jamen selv tak, da.