Avatar billede banboy Nybegynder
28. august 2013 - 09:13 Der er 4 kommentarer

Værdi istedet for formel / excel 2010

Jeg har et ark med rigtig mange linjer - hvor jeg bruge lopslag. det gør at arket bliver meget tungt. Jeg kan godt markere og så indsæt speciel. Men det er mange ark og derfor meget tung. Findes der ikke en funktion, som gør at resultatet vises som en værdi - og så ikke bliver genberegnet.
Avatar billede sdh Mester
28. august 2013 - 09:19 #1
kan du ikke uploade en fil som viser problematikken til gupl.dk så vil jeg gerne se på det. Du kan bare nøjes med en lille datamængde.
Avatar billede lagunadk Novice
28. august 2013 - 10:32 #2
Du kan slå automatisk beregning fra - i 2007 er det i fanen under formler -> beregningsindstillinger.

Det gør det hurtigere - tryk F9 for at lave beregniner
Avatar billede banboy Nybegynder
28. august 2013 - 10:53 #3
ja, det ved jeg godt. Men jeg ønsker kun at vise resultatet - og ikke formlen.
Avatar billede sdh Mester
28. august 2013 - 11:44 #4
Så skal du nok over i noget VBA som først beregner cellerne med lopslagsformel og herefter konverter til værdier. Går ud fra at det er fordi du skal distribuere arkene til andre brugere?