Avatar billede blueberrykid Novice
26. august 2013 - 18:06 Der er 9 kommentarer

Fast IP - Skjul min router på Internettet.

Jeg har en internet forbindelse hvor jeg har en fast IP adresse.

Jeg har sat min router op med denne IP og konfigureret mit lokale netværk så alle har forbindelse til Internettet og jeg har konfigureret min router så jeg kan få adgang ude fra til mine ressourcer på lokal netværket via portforwarding

Men når jeg sidder eksternt fra på en pc tilsluttet Internettet og skriver min faste IP adresse i browseren, så får jeg login billedet frem til min router. Det vil jeg meget gerne undgå.

Hvordan skjuler jeg min router udefra ?
Hvordan får jeg så selv adgang til den (når jeg har skjult den) ?

Andre ideer til en bedre / sikre opsætning ?
Avatar billede HKW Nybegynder
26. august 2013 - 18:08 #1
Er der en bestemt årsag til, at du vil kunne fjernstyre routeren udefra?
Avatar billede blueberrykid Novice
26. august 2013 - 18:15 #2
Nej jeg vil ikke kunne fjernstyre routeren udefra. Det behøver jeg slet ikke bare skjule den, så hvis man skriver min ip i en browser får man eksempelvis bare en side frem hvor der står siden findes ikke eller lignende.

Men jeg ved ikke om det betyder at de adgange jeg har lavet i router til min nas osv også forsvinder ??
Avatar billede jjam Juniormester
26. august 2013 - 18:18 #3
Hvis du ikke kan fjerne login billedet, via firewall regler, så prøv at forwarde http og https til en LAN adresse der ikke eksistere.
Avatar billede HKW Nybegynder
26. august 2013 - 18:19 #4
Hvis den ikke skal fjernstyres udfra, så går du fluks ind og deaktiverer remote management-funktionen.

De porte, som du måtte have forwardet til nas etc, bliver ikke berørt af det. Men kender man den port, så kommer man jo så hen til din nas...
Avatar billede blueberrykid Novice
26. august 2013 - 18:27 #5
Under Remote management er der flue ben i tre muligheder:

1 Enable SNMPv1
2 Enable SNMPv2c
3 Enable SNMP v3

Skal alle tre flueben bare fjernes ?
Avatar billede HKW Nybegynder
26. august 2013 - 18:36 #6
Hvilken router er det?

snmp får du ikke fat i ved at skrive din ip i browseren. Er der ikke noget mere med remote management?
Avatar billede blueberrykid Novice
26. august 2013 - 18:39 #7
Det er en DIGI WR21 router.

Der er et punkt i hovedmenuen der hedder Remote Management. Herunder er det kun noget med SNMP underpunkter ?
Avatar billede HKW Nybegynder
26. august 2013 - 18:54 #8
Hm. Jeg har lige hurtigt skimmet manualen. Enten står der ikke noget om http-baseret remote management (og deaktivering deraf), eller også har det gemt sig.
Avatar billede blueberrykid Novice
26. august 2013 - 18:55 #9
Hmmm... Tak for hjælpen indtil nu. Kommer du på noget så skriv det endelig :)