Avatar billede VixenX Nybegynder
25. august 2013 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

High end gaming PC

hejsa.
Vi overvejer at købe en high-end gaming PC til vores søn.. han har tidligere haft en til 4-5000, men kunne ( naturligvis) rigtig godt tænke sig at få en virkelig sej maskine. Da vi ikke er de store Pc nørder har vi googlet gaming PC og er blevet mere forvirrede end fået hjælp. Vi forestiller os 10-12.000. har kigget på Shark,http://www.sharkgaming.dk/silent-mighty-shark-haswell.html
Extreme : http://www.extremegaming.dk/#!x-4-snow-gaming-pc/c1obr og diverse mm media, vision og dell. Forslag?
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2013 - 14:10 #1
Har endnu et forslag http://topdata.dk/product.asp?product=9227 Husk lige at vælge styresystem og en ssd hvis i vil, evt. andre ændringer feks. Et asus Z87-A motherboard.
Avatar billede VixenX Nybegynder
25. august 2013 - 15:18 #2
Tak skal du have. hvilken af disse maskiner vil du synes er den bedste? Vores problem er at vi kan ikke gennemskue specifikationerne, selvom vi har forsøgt at læse på de forskellige komponenter :)
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2013 - 15:37 #3
Den fra sharkgaming er lidt bedre end de andre to. Men hvis du vælger den fra topdata og vælger det motherboard jeg sagde lidt længere oppe så kan i jo om nogle år smide endnu et 780 i og så er den bedre. Den fra Extremegaming har en i5-4670 og de andre to har en i5-4670K. K'et står for lettere overclocking. En anden ting som den fra extremegaming ikke har er vandkøling. I kan google jer frem til hvad det er mere specific. Jeg ville hvis jeg var i jeres tilfælde vælge den fra topdata med en ssd som primær harddisk og og en 500gb eller 1tb til spil, vælge det der motherboard og måske en i7 4770k. Og i kan google jer frem til de forskellige kabiner og se hvilken der falder i hjeres smag. HUSK styresystem.
Avatar billede Hejl Nybegynder
26. august 2013 - 16:17 #4
Jeg kan anbefale topdata! Planlægger selv at købe derfra, og har kun hørt positivt om dem!
Det system hugajohan linker til er rigtig udemærket. Jeg er ikke helt overbevist om, at en opgradering af bundkortet er nødvendigt. Jeg syntes heller ikke, at det er nødvendigt at opgraderer fra i5 til i7 processor, tests viser at gevinsten ved det, ikke er mere end 5% ved gaming, hvilket ikke er pengene værd, syntes jeg.
Jeg ville, som hugajohan påpeger også opgradere den primære harddisk til en 120GB SSD og så smide en 500GB eller 1000GB HDD i. Derudover selvfølgelig styresystem(vil anbefale windows 7). Syntes dog de 200kr de vil have for, at få de installeret er lidt i overkanten. Så hvis i kender nogen, som han installere det for jer, kan i jo bare købe det fra topdata uinstalleret, og spare de 200 kroner :). I vil få en maskine, som vil kunne trække de rigtigt krævende spil, både nu og en del år frem!
Avatar billede VixenX Nybegynder
26. august 2013 - 19:20 #5
Mange tag for svarene. Så har vi noget at gå ud fra :)