Avatar billede massgl Nybegynder
23. august 2013 - 18:29 Der er 2 kommentarer

Bil: Peugeot komfortflash (3xblink)

Hej med Jer!

Hermed et alsidigt spørgsmål.

Jeg har fået en Quickflash gratis, der er et modul, der selv blinker tre gange, når man blot puffer til blinkerarmen.

Jeg skal have den monteret i min Peugeot 306 1,4 fra 1999, men jeg har ikke så står viden om, hvordan et blinkersystem virker i en bil og har derfor svært ved at få det monteret.

Quickflashen har fem ledninger:
Rød - 12v+
Brun - stel
Grøn - skal sættes på ledningen i bilen, der går fra blinkrelæ til blinkerarm
Hvid - på ledning til venstre blinklys (+ antager jeg)
Sort - på ledning til højre blinklys (+ antager jeg)

I min peugeot har jeg tre ledninger, der går fra blinkrelæet. Én der går fra relæet til blikerarm (lilla), én der er gul og én der er brun.

De to sidstnævnte ved jeg ikke hvor går til - er der nogle der kan svare mig på det eller svare mig på, hvor jeg finder ledningerne gående til hhv. højre og venstre blinklys?

Pft.
Hilsen Mass :)
Avatar billede MorDuC Nybegynder
23. august 2013 - 19:49 #1
hvis du har et multimeter, kan du jo lige måle om der er 12 volt, på den ene af ledningerne. Går ud fra det er en plus og en stel der sidder der.
Avatar billede massgl Nybegynder
03. september 2013 - 17:47 #2
Tak for hjælpen :)
Svaret gemmer sig bag dette link ;)

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/181438