Avatar billede Sami420 Nybegynder
22. august 2013 - 11:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Server 2012 - Er det det som jeg ønsker mig ?

Hej alle sammen,
Jo jeg har faktisk brug for Jeres hjælp og råd.
Sagen er den, at jeg ønsker arbejde som IT medhjælper. Altås jeg kunne tænke mig være den som fixer printeren, når den ikke virker. Og opstår der problemer med Windows 7 eller 8.. eller andre windows styresystemer,så søger jeg efter fejl og løser det... Altså jeg skal kunne klare lign opgaver !

Jeg har tænkt mig tag følgende kursus.

http://www.itucation.dk/wp-content/uploads/2013/02/Microsoft_Server2012.pdf

Giver det kursus det jeg ønsker arbejde med ?

Ved nogen hvordan er jobchancer indenfor dette felt ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2013 - 11:28 #1
det kursus dur ikke - de skriver selv
"Så kunne et opkvalificeringskursus i Microsoft server 2012 være noget for dig. Du vil blive undervist i certificering 70-410, som du kan tage efter kurset."

dvs du skal kunne en del i forvejen, og du får ikke noget ud af det alligevel, da du skal tage et kursus bagefter for at få et brugbart papir på noget.
22. august 2013 - 11:53 #2
Hvad er din baggrund?

Har du en grundlæggende IT uddanelse?

Jeg synes det godt ud som en opkvalificering, hvis man har en IT baggrund.
Men det er ikke en hurtig genvej til et it job.
Avatar billede Sami420 Nybegynder
22. august 2013 - 11:53 #3
Jeg er web-programmør
22. august 2013 - 11:54 #4
Hvis du ikke har en IT uddannelse i forvejen, skulle du kikke på en IT Supporter uddannelse.
22. august 2013 - 11:58 #5
Der var du hurtig :)

Hvis du er IT Prof., så er det vel bare at tage det :), især hvis du kan få andre til at betale.
Avatar billede Sami420 Nybegynder
22. august 2013 - 12:02 #6
Noget kan jeg vel brug det kursus til ?

Det er vel ikke spild af tid ?

NB: Var programmør, men it drift og support har jeg ikke arbejdet med.... Jeg kan ikke få jobcentret til betale for 4-5 certificeringer desværre
22. august 2013 - 12:15 #7
Ja kurserne kan helt sikkert bruges.

Personligt går jeg ikke så meget op i certificeringerne.

Hvis jobcenteret vil betale kurset, ville jeg ikke holde mig tilbage.

Men, du skal ikke forvente at få programmør lønninger i drift og support.
Og du skal nok ikke forvente at få drømme jobbet, som første job.
Du må nok lige nøjes, med lidt mindre i første omgang.
Avatar billede Sami420 Nybegynder
22. august 2013 - 12:26 #8
Det er klart. Hvad er lønninger for It suporter nu om dage. (Lønnen er ikke afgørende, men alligvel godt at vide!)
22. august 2013 - 13:48 #9
Lønstatistik:
http://www.lonstatistik.dk/lonninger.asp?jobkategori=Data-IT-101

Kodekarlene, er måske ikke så højtlønnet som jeg går og tror.
Avatar billede Sami420 Nybegynder
25. august 2013 - 17:57 #10
Taaaaaak for Jeres hjælp. Jeg har fået info nok til træffe mit valg nu.!

Men en helt anden ting. Ved i hvordan er server drift i forhold til programmering. Er det kompelseret som programmering og kræver en masse hjerne-energi og er det svær stof at sættte ind i ?

PS: Som programmør fik jeg 30.000kr om mrd
Avatar billede Sami420 Nybegynder
25. august 2013 - 18:00 #11
(hvordan lukker jeg spørgsmålet forresten??)
Avatar billede Sami420 Nybegynder
26. august 2013 - 10:59 #12
Ingen ?
Avatar billede Sami420 Nybegynder
27. august 2013 - 12:18 #13
MCSA server2012

Hvad siger i så til dette kursus:

http://www.itucation.dk/wp-content/uploads/2013/02/MCSA_server2012.pdf
03. september 2013 - 17:07 #14
Hej igen.

Beklager, jeg har haft nok om ørene.

Hvad er forskellen på prog og drift?
Tjaa, det ved jeg jo ikke helt. Jeg har aldrig arbejdet som programmør, og jeg har heller ikke et drifts job, men jeg kommer meget i drifts afdelingerne.

Drift: Man skal jo til enhver tid varetage sin arbejdsgivers interresser, og naturligvis sine kunders. Det hænger jo ligesom sammen.
Forretningen bliver din kunde, i det øjeblik du arbejde i driften.
Driften, skal levere det forretningen har behov for, når den har behovet, billigst muligt og med højest mulig oppetid.

Der er jo så forskel på om, man er i en lille eller stor it afdeling.
Men du skal tænke: indkøb, installation, overvågning, opgradering, oppetid, disaster recovery, decommissioning (EOL) og naturligvis services.

Driften består jo af flere elementer:
Server
Storage (Primær og sekundær).
Netværk
og til dels Klienter.

Jeg beskæftiger mig med servere og storage.

Det andet du linker til, er vel en videreførelse af det første?
Alt hvad du kan få betalt: Tag det :)

Jeg lægger et svar, bare acceptere det.

Held og lykke: Drift er sjovt, hårdt og stressende .)