Avatar billede zetto123 Nybegynder
21. august 2013 - 22:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

virtual maskine.

Hej eksperter, jeg er en gamer, men kan rigtig godt lide linux/ubuntu styresystem, dette er selvfølgelig et stort problem.
Så jeg bliver nød til at have windows for at jeg har muligheden for at spille, har aldrig rigtig brugt VM's og ville hører om dette var en løsning. Altså at jeg kører windows som main system og linux virtualt, da VM's har nogle problemer hvis jeg skulle spille på det.
Jeg ved godt at jeg bare kan dualboot, men vil meget heller bare kører en virtual maskine hvis linux kan kører uden problemer på denne måde.
Er klar over det kræver en god CPU osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2013 - 02:34 #1
Det burde vaere helt problemfrit.

Og du kan vaelge mellem adkillige virtualiserings software.

Jeg selv har Ubuntu koende paa VMWare Player paa Windows 7.

Og en hel masse andet.

:-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. august 2013 - 06:55 #2
Helt enig, ingen problemer i Linux på noget virtuelt.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2013 - 09:24 #3
hvis du bruger https://www.virtualbox.org/ så kan du køre med linux på dit windows-skrivebord (dvs begge samtidig - klip/klistre fra det ene til det andet)
Avatar billede zetto123 Nybegynder
22. august 2013 - 15:55 #4
lækkert, tak for svarende :)
går ud fra at det er #1 der skal have points, da det var ham der svarede først.
og tak for tippet #3. det lyder interessant.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2013 - 16:08 #5
VMWare kan ogsaa lave copy paste, hvis de noedvendige tools installeres (findes til Windows, Linux, Solaris og BSD).
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2013 - 16:09 #6
og svar
Avatar billede zetto123 Nybegynder
22. august 2013 - 16:47 #7
okay, vil gå ind og læse på de forskellige virtual computere og deres funktioner, resten her er jo bare hvad jeg bedst kan lide.
tak for hjælpen alle :)