Avatar billede cepedep Nybegynder
19. august 2013 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indlejret IF funktion med VLOOKUP mv.

Jeg benytter Excel 2010.

Har problemer med følgende:

=IF(VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)=0;
"No Customer No.";
IF(ISERROR(VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE));
"Wrong Location Name";
VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)))

hvor jeg får svar på "No Customer No."-delen; men ikke ved "Wrong Location Name"-delen.

Hvad er det som jeg gør galt?
Avatar billede finb Ekspert
19. august 2013 - 18:10 #1
Jeg tror
ISERROR hedder is.error
Avatar billede cepedep Nybegynder
19. august 2013 - 18:14 #2
Hej.

Det er den engelske version jeg benytter og funktionsnavnet ISERROR er OK; men mener godt nok, at der er noget med funktionen i den danske version er ER.FEJL - så det er ikke lige dér det går galt...
Avatar billede kabbak Professor
19. august 2013 - 19:37 #3
Du skal nok teste for fejl først, jeg har ikke tjekket parenteser.

=IF(ISERROR(VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE));"Wrong Location Name";
IF(VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)=0;"No Customer No.";
VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)))
Avatar billede cepedep Nybegynder
20. august 2013 - 11:24 #4
Hej Kabbak,

Det funker og mange tak!!!

Dog har jeg ikke helt forstået logikken heri. Du "vender rundt" på:

ISERROR(VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)
og
VLOOKUP(A6;RanLocCustNoName;2;FALSE)=0

og formlerne fungerer efter hensigten.

Kan du forklare dette?

Omkring det praktiske (point-givning) går jeg udfra, at du skal sende Svar (til løsninger og pointgivning) jeg acceptere dette. Rigtigt forstået???
Avatar billede kabbak Professor
21. august 2013 - 07:04 #5
Rækkefølgen er altid.
Er de noget der passer, hvis ja så kom med resultatet.