Avatar billede frem-ad Professor
18. august 2013 - 14:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Låget på bærbar går træg

Hej
Ved ikke lige hvilken kategori dette skulle ind under men tror det er rigtig placeret ellers beklager jeg.

Min bærbar pc en HP den er vel ½-1 år gammel.
Jeg synes skærmen (låget) er begyndt og gå træls, når jeg skal klappe den ud og lukke den igen, ligesom om hængslerne trænger til noget smørelse.
Hvad gør jeg for jeg synes det er træls når den går sej, kan man give den et eller andet
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 17:08 #1
Da det er indenfor din garanti periode vil jeg anbefale du kontakter din forhandler og lader dem råde dig.
Bruger man noget forkert, og det bliver værre, eller dit låg bliver for løst, kan det jo være du får problemer med garanti bagefter du har smurt dem med noget forkert.
Avatar billede fhansen82 Mester
18. august 2013 - 22:51 #2
Da det ikke lyder som at du har tegnet nogen ekstra garanti, så er det reklamationsretten som er i spil. Syntes helt klart også du skal forsøge, at får fikset den på reklamationsretten, hvis du stadig har papirer på maskinen. Ellers er det nok noget silikone som kan anbefales. Det er mit gæt i hvert fald. Tror ikke jeg ville begynde med WD40 eller låseoliespray.
Avatar billede iNd3x Nybegynder
19. august 2013 - 09:00 #3
Hey!
jeg har selv haft bærbar i nogle år, (også stationær) og mine erfaringer er at man ikke skal pille ved den, udover at blæse lidt støv ud en gang imellem.
Hvis du først gør noget ved den, smører den, udskifter ram eller lignende så er de meget stædige af og til, og vil måske helt fjerne garantien da du selv har ændret på produktet.

Min anbefaling er at du kontakter dem du købte dem af, og snakker med dem, spørg konkret til garantien om den dækker, og du skal være meget stædig her, giv ikke efter!
hvis de ikke mener det, så kør det på dine to års reklamationsret.

Men det kan også være at de bare vælger at sende et middel du selv skal bruge og siger at du vil beholde garantien alligevel.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. august 2013 - 09:55 #4
#3: Et ganske fornuftigt forslag med en gang luft. Man kan få ren trykluft på dåse. Det er bestemt også et forsøg værd. Det kunne meget vel være skidt som sidder og driller.
Avatar billede frem-ad Professor
19. august 2013 - 16:26 #5
Jeg prøver og kontakte forhandleren en af de først dage og så tager jeg den derfra.
Smid svar jer der vil have point så deller i.
Avatar billede fhansen82 Mester
19. august 2013 - 17:40 #6
220661 var først med forslag om forhandlerkontakt, så point må næsten gå hertil :O)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 18:10 #7
Lægger et svar.
Avatar billede frem-ad Professor
22. august 2013 - 17:30 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 18:07 #9
velbekomme :-)