Avatar billede Boejden Seniormester
17. august 2013 - 16:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cookies, Reklamer, blokkere, Google,Firefox og tilføjelser

Hvad er der med de der 3.partscookies? Umiddelbart vil jeg da ikke tillade disse, men jeg kan forstå, at jeg får FLERE reklamer og problemer hvis jeg ikke accepterer disse cookies.
I den forbindelse skriver Google en masse om hvad jeg selv kan vælge til og fra og give min mening til kende om, om de møgirriterende flagrende reklamer, der ovenikøbet er fulde af løgn: de er bare lokkemad til noget helt andet. Men det kræver en bedre edb-viden for at kunne svare på alle deres tekniske krav for at kunne sende en protest - findes der en anden måde, at meddele Google på, at det er forstyrrende og forvirrende med de flagrende, hoppende (løgnagtige)reklamer - og er det overhovet tilladt, at lave sådanne falske reklamer?

Under mit "arb" med dette var jeg også inde på Firefox indstillinger - og bagefer kan jeg ikke længere aktivere Java under tilføjelser - nu står der bare: spørg!...men hvor kan jeg svare og aktivere Java, når jeg skal en tur i banken? Jeg er jo advaret om, at den ikke burde være slået til permanent.

Og endelig: hvorledes kommer jeg af med de s.. hoppende reklamer?
Og undskyld sammenrodet,men som jeg ser det, er det sammenhængende og hjælpesider er kun på engelsk med så mange ukendte fagtermer, at det ikke giver meget forståelse. Så pga sammensætningens omfang giver jeg 80 point. pft
Avatar billede rillerthekiller Nybegynder
17. august 2013 - 16:39 #1
Få Adblock (Findes til Chrome og Firefox), så er du i hvert fald fri for alle reklamerne
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2013 - 17:15 #2
Prøv at lade din browser slette alle data ved nedlukning.
Den vil åbne lidt langsommere, men er fri for "bonus sider" som du helst vil være fri for

Prøv også at køre en tur med AdwCleaner, som fjerner snavs på din browser:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7/Win8
- HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Ud over AdwCleaner,brug også programmerne CCleaner og Malwarebytes jævnligt i de frie versioner.
Til sidst men ikke mindst, prøv og lad være med at lokke dig med nogle tilbud der bare popper op. Ignorer dem.
Det er de bedste råd jeg kan give dig her fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2013 - 20:02 #3
java - det er altså nok bankens skyld. Der var i foråret en del usikkerhed omkring java, og nogle banker valgte at anbefale brugere at skifte indstillinger. Der er siden kommet 4-5 opdateringer til java, så de værste fejl skulle være væk. Du kan så rette indstillinger tilbage.
i IE, funktioner/internetindstilinger, fanevbladet sikkerhed - klik på brugerdefineret niveau, scroll ned til bunden, hvor der der 'scripting af java-appletter' sæt den til 'aktiver'
i kontrolpanel/java, fanebladet Advanced, under 'secure execution environment' sæt hak i den første med 'allow user to grant permission...'
Genstart (bare fordi det er windows), og den skulle være ok fremover (du bliver nok spurgt én gang til)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. august 2013 - 22:31 #4
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2013 - 20:16 #5
Topfint: udført og det virker :-)
da det kun er en del, synes jeg at 30 point må være passende! enig?
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2013 - 20:17 #6
tak for forslaget - det bruges fremover :-)
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2013 - 20:20 #7
som killer skrev: brug en adblokker - og det har jeg gjort - men tak for indsparket
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2013 - 20:23 #8
nå, jeg kunne ikke få lov til at tildele dig en ration - systemet gav dig hele portionen -
Avatar billede Boejden Seniormester
18. august 2013 - 20:26 #9
hej, jeg er lidt på´en: du skriver på engelsk og min udgave (af IE) er på dansk - og ved direkte oversættelse bliver jeg tabt på gulvet: kan ikke genfinde noget der minder om
sikre udførelse miljø eller lign.
Og som jeg skrev, bruger jeg mest Firefox
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. august 2013 - 20:56 #10
En lille tilføjelse:

Hvis du bruger højreklik og bloker denne reklame, få man med tiden et meget effektivt adblocker-program, hvor næsten ikke en reklame kan ses.