Avatar billede Kluddermor Juniormester
16. august 2013 - 21:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mine enheder ryger jævnligt af min router

Hej Eksperter.

Jeg har en Netgear vvg2000 router fra fullrate. På det seneste har jeg oplevet, at mine forskellige enheder jævnligt ryger af netværket. Både de kablede og dem på WIFI. Det hjælper altid at genstarte routeren, når jeg står med en enhed, der ikke kan komme på netværket.
Det er ikke alle enheder der ryger af netværket på en gang. Jeg kan godt være på netværket med Ipad'en mens den kablede PC og trådløse mobil ikke kan komme på. Eller omvendt. Jeg kan ikke se et mønster.
Jeg har nok omkring 7-8 enheder, der kører via routeren.
Er der noget jeg kan gøre for at forhindre at enhederne bliver smidt af?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
17. august 2013 - 13:25 #1
Er der nogle eksperter med en løsning her på en regnfuld lørdag ;)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
18. august 2013 - 19:55 #2
Stadig ingen bud?
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
19. august 2013 - 11:04 #3
kører den som standard opsætning eller har du lavet nat entrys mac adress filtering eller andet ?
Avatar billede Kluddermor Juniormester
19. august 2013 - 14:33 #4
Opsætningen er standard
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
19. august 2013 - 14:50 #5
du kan bruge progammet inssid

du finder det her :

http://www.metageek.net/products/inssider/

så skal du gøre det du kører programmet og læg mærke til hvilke kanaler der bliver benyttet mest, typisk 1,2 eller 10,11 eller 6

du kan så prøve at logge ind på din router og sætte kanalen til at køre fast på en af de mindst belastede kanaler, det kan sagtens være interferens der driller dine maskiner og får routeren til at "kløjs" i det.

nummer 2 ting er at du skal kontakte FF og bede dem om at opgradere din router til nyeste firmware, hvis den ikke er opgraderet kan du også godt risikere det er FW der er skyld i driftfejl.

Husk også at du skal have opdateret dine netværksdrivere på dine maskiner, kontroller at du har nyeste drivere til dine netkort og nyeste ios på apple produkter :)
Avatar billede Kluddermor Juniormester
21. august 2013 - 21:35 #6
tak for kommentar.

Det prøver jeg at installere på min bærbare. Men det er som nævnt ikke kun de trådløse enheder, der bliver smidt af. Det sker også for de kablede.
Jeg kontakter også fullrate og undersøger om det er den nyeste firmware der er installeret.
Avatar billede blueberrykid Novice
02. september 2013 - 07:41 #7
Har ikke noget svar til dig - vil bare sige at jeg også har fullrate, med en helt anden router end dig udleveret fra Fullrate.

Jeg mister også hele tiden forbindelse til mine enheder, har kontaktet Fullrate og fik skiftet router, men den nye gør det også.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. september 2013 - 12:59 #8
Tak for kommentar.

Er der nogen der ved, om det hjælper at give sine enheder fast ip?

Jeg kan se, at min kablede PC nogle gange nævner, at der er en ip konflikt. Det siger min ipad, mobiler, tv, apple tv, netradio dog ikke. Men de er måske ikke i stand til at gøre opmærksom på problemet?

Mit problem er først opstået for nylig. Jeg har brugt fullrate i årevis uden dette problem. men jeg har også fået flere og flere opkoblede enheder m årene.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
02. september 2013 - 13:38 #9
Nå nu sender fullrate en ny router. De mener helt klart at det må være fordi det er en ældre model ;)
Avatar billede blueberrykid Novice
02. september 2013 - 16:42 #10
Jeg har også brugt Fullrate i rigtig mange år. Fik for nylig tilsendt en ny router pga. dette problem.

Smid endelig en opdatering omkring hvilken router du har fået af dem og om det har hjulpet. Jeg er nemlig meget tæt på at opsige mit abb. pga. af dette.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
11. september 2013 - 17:04 #11
Hej blueberrykid og andre

Jeg har fået ny router: Zyxel P-2812HNU-F1.

Den er ikke så god til WIFI som den gamle. Dvs jeg kan kun få den til at sende ordentligt signal på kanal 13 selvom flere andre kanaler skulle være rimeligt støjfrie. Men på denne ene kanal kører den nu fint og med perfekt signal.
Jeg har brugt android WIFI analyzer for at finde de bedste kanaler.

På alle mine kablede enheder har jeg heller ikke haft frafald. Kun hvis en PC har været i dvale og vågner igen. Så er det uden netforbindelse indtil efter en genstart af PCen.
Hvis jeg bruger "sleep" funktionen på PC'en, så er der indtil videre ingen problemer m netforbindelsen.

Så indtil videre ser det ud til at mit problem er løst. Der skal dog nok gå nogle dage før jeg er helt sikker på at alt kører stabilt.
Avatar billede Kluddermor Juniormester
13. september 2013 - 10:40 #12
Netværket kører stadig stabilt. Så tror at en ny router gjorde forskellen.
Det var også nødvendigt at sikre at den sender sit SSID på en stabil kanal.

Giv et svar b4de4nd og blueberrykid for point
Tak for hjælpen. :)