Avatar billede Tfc272 Nybegynder
15. august 2013 - 14:22 Der er 9 kommentarer

Hjælp: BSOD + Screenshot vedlagt

Hej,

Jeg har i noget tid haft problemer med BSOD på min PC.

http://imgur.com/dFM7Nk3

Fejlen opstår når jeg bruger youtube eller ser film/serier på computeren. Jeg bruger VLC til at afspille.

Ved seneste hændelse lagde jeg mærke til at billedet frøs i 3-4 sekunder før BSOD opstod. Lyden forsatte selvom billedet var frosset.

Jeg har sat grafikkortet til fabriksindstillinger og installeret den nyeste driver til kortet. Fejlen har også opstået på tidligere versioner af driveren.

Jeg har desuden renset kortet for støv, for at udelukke overophedning, men det giver heller ikke nogen mening at jeg kan sidde og spille spil og der aldrig sker noget, men så snart jeg ser film eller lign. så er jeg disponibel. Jeg ville da mene at mit kort bliver en del varmere af at game.

Ja, så har jeg også prøvet at geninstallere Win7, det hjalp heller ikke.

Lige pt. ved jeg ikke hvad jeg skal stille op med problemet. Jeg er ikke noget teknisk geni, men kan sagtens følge instruktion.

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 14:59 #1
Hej og velkommen til.
Har du testet om den kører varm?

Ps skriv tilbage i kommentar. Svar bruges til pointgivning og lukning af tråd, og bruges normalt af hjælperen som tak for hjælpen.
Avatar billede Tfc272 Nybegynder
15. august 2013 - 15:02 #2
Ja, det er ikke overophedning som jeg også har skrevet. Spiller som sagt på den og der opstår problemet aldrig..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 15:22 #3
Du har ret. Man skal bare læse hvad der står ;-)

Er begge Flash Player i nyeste version?
Har du tjekket dine ram klodser for fejl?
Tjekket om kabler sidder der hvor de skal?
Tænker her mest på ekstra strømkabel til grafik.
Avatar billede Tfc272 Nybegynder
15. august 2013 - 15:31 #4
Ja, flash player er den nyeste version.
Jeg ved ikke hvordan jeg tjekker mine ram klodser? Det må du meget gerne forklare :)
Kablerne sidder korrekt skulle jeg da mene :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 15:47 #5
Memtest86 kan tjekke ram
http://www.memtest86.com/download.htm
Jeg har selv lavet cd versionen for en del år siden, men en usb version kan også laves kan jeg se.
Er der fejl på ram vil der blive skrevet med rødt i programmet som her:
http://i.stack.imgur.com/ZhVnK.jpg
Avatar billede Tfc272 Nybegynder
15. august 2013 - 16:04 #6
Jeg prøver USB versionen engang! Vender tilbage når jeg har kørt den :) Tusinde tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2013 - 16:12 #7
Velbekomme.
Tjek dog lige for en sikkerheds skyld dine kabelforbindelser på grafikken også. Der sidder sikkert et (eller flere) strømstik på hvor der skal være tilsluttet strøm.
Hvilken strømforsyning har du?
Den kan vi jo heller ikke afskrive. Fik du også renset den?
Avatar billede Tfc272 Nybegynder
15. august 2013 - 17:55 #8
Har kørt testen nu og den fandt desværre ingen fejl :\. Ville ellers være rart at kunne sætte en finger på problemet!
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2013 - 14:01 #9
Problemet opstår siden din GPU (altså CPU'en på dit grafikkort) holder op med at svare. Windows forsøger så at nulstille og genindlæse grafikkortdriveren. Det fejler den på, og så får du omtalte blå skærm.

Så der er to mulige fejlkilder her: Din grafikkort driver. Har du opdateret den for nylig? Har du været igang med noget opdatering eller lignende da problemet begyndte at opstå?
Fejlkilde to er det fysiske grafikkort. Hvis du alligevel har planlagt en opgradering af grafikkort i nær fremtid, så kunne det være en ide at fremrykke dette for at slippe for denne fejl.