Avatar billede klenow Nybegynder
12. august 2013 - 20:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flytte brugermappe til anden partition

Hej eksperter :-)

Har købt ny pc med win8. HDD bestod af en C:/ partition, hvorfor jeg har oprettet et par nye D:/ + E:/.

I win XP kunne jeg uden problemer flytte systembrugermappen (dokumenter med mere)fra C:/brugere til en ny partition feks D:/ - da jeg så kunne genindlæse OS uden at tænke på tab af private data.

Det kan jeg ikke få tilladelse til i Win8

Hvorledes kan dette problem løses?

MVH klenow
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 21:05 #1
Bruger ikke Win 8 her (også XP).
I Win 7 er der der 4 mapper (så vidt jeg husker) når man åbner dokumentmappen. Højreklikker man på disse og vælger egenskaber kan man vælge en anden destination end C drevet.
Har de ændret måden i Win 8 ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 21:08 #2
Har lige fundet dette link.
http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000669.htm
Håber du kan bruge noget fra det.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2013 - 21:10 #3
Beklager den er på engelsk
Avatar billede klenow Nybegynder
12. august 2013 - 21:31 #4
220661

Tak for linket. Det virker fint på dokumentmappen som ligger i "hovedbrugermappen" - men min mening var at flytte den samlede brugermappe. Se link

http://gupl.dk/700151/
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 22:56 #5
Hvorfor ikke bruge Windows eget værktøj?
http://gratisupload.dk/vis_billede/700154/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 08:08 #6
#4 det kan jeg forstå nu, men det tror jeg ikke du kan, da oplysninger om bruger her i denne mappe skal systemet bruge når det starter.
Det vigtigste må da også være at personlige filer er beskyttet?

Hmm Løb lige over dette link:
http://peter.mpbrun.dk/20080103/flyt-mapper-som-egentlig-rigtigt-ikke-kan-flyttes/

Har ikke kendskab til "Junktion" dog, og ved ikke om det kan udføres på Win 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 08:12 #7
Som jeg forstår måden det virker på, så har du reelt stadig den samme destination på c drevet, som du laver på det andet drev med Junktion. Men det er kun på det nye drev data lagres.
Mappen i C skal sikkert stadig være der for at systemet virker.
Avatar billede klenow Nybegynder
13. august 2013 - 16:59 #8
Tak for svar. Nu har jeg noget at gå videre med, også da det ikke er enten eller. Mappen dokumenter kan dog nemt flyttes. 30 point for at komme videre.

PS: Håber jeg har gjort det rigtige med pointgivning, da jeg ikke kan se boxen accepter svar

klenow
Avatar billede klenow Nybegynder
13. august 2013 - 17:01 #9
OK det var fordi det er kommentarer der er skrevet.

Jeg lukker her og siger tak da jeg har fået gode ideer
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2013 - 18:22 #10
jeg lægger et svar her hvis min hjælp har været brugbar.
For at acceptere svaret skal man tjekke boksen af hvis du kan se den:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede klenow Nybegynder
13. august 2013 - 19:43 #11
Fint, fik ideer til at komme videre og på en anden måde :-)