Avatar billede pbb Nybegynder
12. august 2013 - 13:24 Der er 10 kommentarer

Kan ikke finde drev!

Min pc er desværre gået ned og jeg vil nu geninstallere Windows 7, men efter trin 2 kan jeg ikke komme videre da den skriver at den ikke kan finde nogle drev???? Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 14:25 #1
Kan du komme i Bios?
og så er det for resten utroligt svært at hjælpe når du ikke oplyser yderligere!
Avatar billede pbb Nybegynder
12. august 2013 - 14:40 #2
Ja jeg kan komme i bios. Hvilke oplysninger mangler du for at kunen hjælpe? Jeg er ikke en haj til PC så sig endelig til så får du alle de oplysninger du har brug for.

Kan harddisken være stået af da den ikke kan finde drev?
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 14:55 #3
Det eneste jeg nu ved er at du kan komme i Bios og at du vil installere Win 7! Hvilken PC.? Model og nr.
i Bios skal du under Boot indstillinger  se om den finder din HDD og eventuel se om den står som IDE eller SATA.
Avatar billede pbb Nybegynder
12. august 2013 - 15:07 #4
Det er en Dell Precision Workstation 390.

Under "Boot Sequence" står følgende:

1) Onboard SATA Hard Drive
2) Onboard or USB Floppy (not present)
3) Onboard PATA Hard Drive (not present)
4) Onboard or USB CD-ROM Drive
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. august 2013 - 15:25 #5
Når du starter din PC. op kan du så se hvilken tast du skal trykke for at vælge hvilket drev du vil starte fra? F11 ? F12 ?
eller en anden knap Det ser måske sådan ud!
http://img24.imageshack.us/img24/2600/opstartd.png
Avatar billede DellLytter Nybegynder
13. august 2013 - 14:02 #6
Hej pbb

Kan du ikke prøve at sende mig dit servicetag i en privat besked? Hvis du f.eks. har en mSATA disk kan nemlig gøre en re-installering mere besværlig.

Hvis jeg får dit servicetag, kan jeg se præcis hvilke dele der er i din maskine, og bedre hjælpe.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede pbb Nybegynder
13. august 2013 - 14:16 #7
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede DellLytter Nybegynder
13. august 2013 - 14:27 #8
Jeg sender dig en besked, så kan du bare besvare den, med dit servicetag.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. august 2013 - 08:00 #9
Nu samler jeg som mange ved ikke point men derfor er det altså kutyme at læsningen vises så andre kan have gavn heraf!
Avatar billede DellLytter Nybegynder
15. august 2013 - 08:26 #10
Hej Poko.

Jeg forstår din tankegang, og jeg vil også skrive potentiel løsning her i den offentlige tråd. Årsagen til at jeg beder om servicetag i en privat besked er, at det betegnes som en følsom oplysning, som i de forkerte hænder kan misbruges.

Jeg har ikke hørt fra TS endnu, og derfor er der ikke lagt et svar fra min side.

//Karina
#Iwork4Dell