Avatar billede simtja Nybegynder
12. august 2013 - 11:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Arbejde direkte på en USB 3 harddisk

Hej eksperter

Jeg bliver muligvis nødt til at skulle arbejde direkte på en USB 3 harddisk, da jeg skal pendle mellem to forskellige iMac's. Det er for at undgå hver dag at skulle flytte filerne ind på computeren om morgenen og tilbage om eftermiddagen.

Er det helt umuligt tror I? Er der nogle typer eksterne harddiske, som vil være mere egnede end andre?

Jeg er grafiker, så det er tit tunge filer, det drejer sig om.
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 12:38 #1
Kan ikke se at det skulle være noget problem. En SSD er selvfølgelig hurtigst til formålet... :) Og typisk (for 3.5" spindel Harddiske er dem med ekstern strømforsyning hurtigts). Hvis ikke SSD så tag i det mindste en 7200 RPM med mindst 64 MB cache.
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 12:39 #2
Ellers, hvis du har adgang til en god internet forbindelse begge steder ville jeg bruge et fildelings program som google Gdrive eller dropbox, på denne måde har du også ekstern backup oveni løsningen :) (Bruger det selv til store EPS og PSD filer).
Avatar billede simtja Nybegynder
12. august 2013 - 12:47 #3
Jeg havde godt selv overvejet én af de to løsninger. Bruger selvfølgelig dropbox i forvejen, men jeg har kun 10/1 mbit det ene sted og jeg tvivler på, det er hurtigt nok... ville du ikke også sige det?!
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 12:51 #4
Hvor store er dine filer? jeg har 4mbit DL 256 UP hvilket er "ok" men skal da være opmærksom på at den skal være færdig med at uploade :)
Avatar billede simtja Nybegynder
12. august 2013 - 13:05 #5
Gennemsnitligt er de vel en ca. 10 MB, men kan også sagtens fylde 100 eller flere hundrede...
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 13:15 #6
Er i sig selv ikke et problem med vær opmærksom på at et hurtigt regnestykke ved 100MB giver en upload tid på omkring 13 minutter ved maks hastighed (1Mb/s). Altså personligt ville jeg nok bruge dropbox, og så bare bruge en shutdown om 30min command eller lignende, backup er guld værd den dag det går galt :)
Avatar billede simtja Nybegynder
26. august 2013 - 07:32 #7
Hey. Opretter du ikke et svar, så jeg kan lukke fornspørgsmålet? Tak for hjælpen.
Avatar billede sonalias Seniormester
26. august 2013 - 08:54 #8
Håber det hjalp lidt, held og lykke :)