Avatar billede kriller1 Nybegynder
11. august 2013 - 22:12 Der er 4 kommentarer

Byg egen Gamer PC

Hej,

Jeg har tænkt mig at prøve for første gang at bygge min egen PC.
Jeg er ikke ude efter at bygge den stærkeste computer med den nyeste og dyreste hardware, så jeg leder efter gode komponenter, der stadig er i en lav prisklasse.
Mit budget er max 5.000 kr.

Jeg har kigger på denne guide over en billig gamer PC:
http://www.tomshardware.com/reviews/budget-mini-itx-gaming-pc,3513.html

Og er kommet frem til følgende komponeneter:

CPU:  Intel Core i3-3220 3.3GHz Dual-Core Processor
Motherboard:  ASRock H77M-ITX Mini ITX LGA1155 Motherboard
Memory:  Crucial Ballistix Tactical Tracer 8GB (2 x 4GB) DDR3-1600 Memory
Storage:  Western Digital Caviar Blue 500GB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Video Card:  PowerColor Radeon HD 7870 XT 2GB Video Card
Case:  BitFenix Prodigy (Red) Mini ITX Tower Case
Power Supply:  Corsair Builder 500W 80 PLUS Bronze Certified ATX12V Power Supply

Leder også efter et mini tower, og Prodigy Mini ITX Tower.

Er disse specifikationer helt hen i vejret, eller vil den kunne køre de nyeste spil uden problemer?

Tak for hjælpen
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. august 2013 - 06:23 #1
jeg er ikke så størk på Hardwaresiden men jeg ville nok skifte din I3 ud med en I5 i stedetfor, det vil give lige lidt mere til en gamer pc. Dog vil jeg også mene en I7 som er den helt store ikke vil give lige så stor effekt som skiftet mellem I3 og I5
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 07:25 #2
prisforskellen mellem i3 og i5 er i min verden for lille til at lade være med at opgradere. Forskellen er at i5 (typisk) er quad core, altså at de programmer der understøtter det får du dobbelt ydelse. Dit setup er i den svage ende, men burde godt kunne køre de nyeste spil lige pt. Forvent ikke højeste grafik indstillinger, og forvent ikke at du stadig kan om 2 år :) Held og lykke (For inspiration til andre setups søg på google efter mmo-champion setup of the month).
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 07:25 #3
*For at du kan finde det på siden scroll ned og kig efter et indlæg fra en dude der hedder Chad.
Avatar billede sonalias Seniormester
12. august 2013 - 07:26 #4
**Den største ulempe ved mini Motherboard er at du begrænse dine muligheder for at udvide på et senere tidspunkt (Her tænker jeg på maks 2 blokke ram og ingen SLI support).