Avatar billede jorgetu Nybegynder
14. januar 2000 - 18:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OLE2: notes.notessession, logon problem.

Hvordan kan jeg checke om den bruger der har kaldt notessession(fx. via Visual Basic og OLE2) har logget ind?

Mit problem er at kaldet til notessession prompter for password, men den venter ikke på at passwordet tastes.
Min kode fortsætter og fejler fordi brugeren ikke er logget på endnu.

Jeg er klar over at der findes en parameter i Notes.ini der styrer hvornår man promptes for password. Og den skal prompte ved opstart af notes.

Any help appriciated.
Avatar billede gr8dane Nybegynder
25. januar 2000 - 18:05 #1
Dette problem har jeg ikke selv stødt på endnu (heldigvis) men jeg kan da godt se problemstillingen. Her er et par bud, der kredser lidt om mulige løsninger.
Du kan enten udføre et check ved åbning af en db for for at se om du har access, eller du kan benytte COM toolkittet i R5.02b hvor du kan parse password i din initialiserings metode, eller bruge initializeWithNotesUserName metoden på en Domino server.
Avatar billede tcl Nybegynder
22. juni 2000 - 11:04 #2
SÅfremt Notes er opstartet i det du kalder til NotesSession, burde det være nok at du "sharer" bruger ID med Notes add-ins. Sættes i Notes, File-Tools-User ID... , under Basics tab.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
13. marts 2002 - 09:03 #3
Dette er godt nok et gammelt spørgsmål, som stadig er åbent! Nå, men hvis ikke du har løst problemet endnu så tjek nedenstående link - det skulle give dig svaret. Uanset.... gider du lukke? Tak.

http://doc.notes.net/domino_notes/5.0.3/XML/help5_designer_XML.nsf/078c27b23262ffff852566dd0029426a/6ae2e663356792298525687e0058cfa0?OpenDocument&Highlight=0,COM
Avatar billede cdelicht Nybegynder
28. maj 2002 - 13:11 #4
Hva' så hva' ?
Tue, er du der?
Ku' du ikk' luk' ?
;-)