Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

www.pigespil.dk

Hej der ude kære Experter

Vi har lige søsat vores re-designet spil side www.pigespil.dk
Derved ville være super glade for at få lidt feed-back fra folk med indsigt i hjemmeside opbygning.

- Hvad syntes i om brugerfladen?
- Designet/layout+

Vh.
www.pigespil.dk
Avatar billede Bdev Nybegynder
11. august 2013 - 20:50 #1
Jeg er nok ikke målgruppen, men jeg vil tro at unge piger vil synes godt om det.

MEN I skulle tage og kigge på noget søgemaskineoptimering. Du kan evt se her: http://www.blidorf.dk/blog/hvad-er-seo-sogemaskineoptimering/

Og du er velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Søren
www.blidorf.dk
11. august 2013 - 21:48 #2
Ja, designet lader vist ingen i tvivl om, at målgruppen er piger.  Må jeg nævne en pudsighed - jeg har været udenlands dansker siden 1976, og dengang jeg drog afsted var det ikke særligt politisk og kønsrollelig korrekt at holde fast på, at piger leger med dukker og drenge leger røvere og soldater, men jeg kan se på din side, at den fik man ikke slået ihjel.  Den hjemmeside får du nok meget succes med hos piger.
Nu er jeg ikke den rette til at bedømme spil, for jeg bruger dem aldrig selv.  Det at jeg nu har afprøvet et par af spillene gør, at jeg i aften har spillet mere end i mange år.  Så når jeg synes, at mangel på instrukser gør nogle af spillene vanskelige at forstå, så er det nok mig der er tumpet.
Men der er en ting jeg synes i skal gøre mere ud af, og det er sproget.  Jeg plukker lidt tilfældigt - i teksten under sminkespil siger du:  "Hvis du er vil med sminke, ..."  Du mener uden tvivl "Hvis du er vild med sminke, ...".  Under kontakt siger du, på dansk:  "Hvordan får man flytte offenliggjort spil fra Pigespil.dk".  Det skal nok være "Hvordan får man flyttet offenliggjorte spil ..."  Det oversætter du til Engelsk "Moving published games..." hvor den direkte oversættelse er "How to move published games..."  Under Cookies siger du "En cookie er passiv fil ..." hvor det hedder "En cookie er en passiv fil ..."  Det oversætter du til engelsk som "A cookie is passiv file and can not spread ..." i stedet for "A cookie is a passive file that cannot spread ..."  Der er masser af lignende eksempler i teksterne.  Det giver (i min mening, og den spurgte du om) et dårligt udtryk der smitter af på resten af indholdet af hjemmesiden.  Jeg foreslår, at du finder en der har godt styr på det danske til at kikke det efter, og at du derefter finder en der har godt styr på det engelske (måske den samme person) til at kikke oversættelserne efter.
Men under alle omstændigheder held og lykke med forehavendet.
16. august 2013 - 12:15 #3
pigespil, kom i fra det igen?  Så i mit indlæg og var det til nytte?  Hvis spørgsmålet ikke længere er aktuelt, så luk det venligst igen, i overensstemmelse med Ekspertens regler.  (Jeg opretter dette som et svar som i kan acceptere for at lukke (flueben ved 'accepter dette svar' og derefter klik på 'Accepter svar og afgiv points'.)  I vil vel bede om svar også fra anden side.)  Ellers kom ind og fortæl jeres videre hensigt med spørgsmålet.
19. august 2013 - 12:45 #4
Som aftalt andetsteds, her er et svar fra mig.  I lukker spørgsmålet ved at sætte 'flueben' ved 'accepter dette svar' og derefter klikke på feltet 'accepter svar og afgiv points'.
I fik også et indlæg fra anden side.  Hvis i mener det var til nytte vil i nok bede vedkommende om også at oprette et svar.  I skal så acceptere begge svar.
Avatar billede SimoneRylander Nybegynder
27. august 2013 - 15:31 #5
Min søster har tjekket jeres side, og hun var meget positiv over for designet :)