Avatar billede mikeone Nybegynder
10. august 2013 - 07:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

WYSIWYG - problem med 'Insert Table'

Jeg sidder og kunne tænke mig at indsætte/ændre på en Table i min WYSIWYG editor. Når jeg klikker på 'Insert Table' kommmer vinduet frem, men det er 'låst', så jeg ikke kan lave om. Cell og Row kan ikke ændres ...
Hvad gør jeg forkert her ?
Er der en venlig sjæl der kan hjælpe en helt anmindelig amatør her ?
På forhånd tusind tak.
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2013 - 08:16 #1
Det må uden tvivl være en fejl i linje 72.
Avatar billede mikeone Nybegynder
10. august 2013 - 08:55 #2
Fejl i linie 72.
Jeg er desværre ikke ekspert på nogen områder i det her, så jeg vil ikke vide hvorledes jeg kan lokalisere fejlen eller i det hele taget rette den.
Men tak for svar.
Mvh. Michael
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2013 - 11:16 #3
det var en hentydning til at vi behøver flere informationer - hvilken editor, sker der en fejl samtidig eller lignende, kan du give et link...
Avatar billede mikeone Nybegynder
10. august 2013 - 20:23 #4
Hej Keysersoze.
For det første vil jeg takke for din feedback.
Jeg har som sagt ikke den helt store viden omkring brug af editor. Jeg kan oplyse at det faktisk sker det samme 2 steder. Både når jeg vil lave nye info i min webshop, som er et Magentosystem. Heri er der en editor som åbner op når jeg ønsker at lave om i indholdet på mine sider. Her kan jeg simpelt hen ikke tilføje en Table når jeg trykker på 'Insert Table'. Der åbner godt nok det vindue op som man skal bruge, men Cell og Rows er lige som låst, så jeg ikke kan ændre på værdierne. Så jeg kan ikke gøre noget. Jeg har Gogglet problemet, men kan ikke finde en løsning.
Det er nøjagtig det samme der gør sig gældende når jeg skal lave mit nyhedsbrev. Her arbejder jeg også i en editor hos Mailplatform, som er min nyhedsbrevsudbyder. Jeg vil gerne indsætte noget tekst ved siden af et billede, men det er som om jeg ikke kan komme til det, for billedet er låst således jeg ikke kan. Jeg åbner så for properties for det billede og kan se at det er i en table, som jeg ikke kan justere på.
Er der et sted i sådan en editor hvor man kan låse op for det, eller kan det være fordi der er programeret en slags 'lås' ind i editoren ?
Jeg takker på forhånd igen for gode råd.
Mvh.
Michael
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2013 - 00:47 #5
Vi ved heller ikke noget uden informationer - men nu kom vi det da en (meget) lille smule nærmere.

Har du prøvet i en anden browser?
Avatar billede mikeone Nybegynder
11. august 2013 - 14:01 #6
Jeg har prøvet både i Explorer og Chrome.
Der sker det samme i begge browsere.
Avatar billede keysersoze Guru
11. august 2013 - 14:24 #7
Jeg har umiddelbart ingen bud udover at det måske kunne være fx noget antivirus eller lignende der spærrede for det - du kan evt prøve en helt anden computer og/eller demoerne for ckeditor samt tinymce for at se om det er et generelt problem.

Det lyder som om at det ikke er noget du selv har sat op så prøv at forhør dig omkring support hos de repsektive leverandører.