Avatar billede tobygames Nybegynder
07. august 2013 - 08:27 Der er 7 kommentarer

mærkelig og ny virus agtig ting

hej. jeg har en anden computer som køre windows 7. lige pludselig en dag tændte jeg den og så ville jeg skrive e kommentar på facebook, og så opdage jeg jeg begyndte at skrive tal og tegn istedet for bogstaver.  nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2013 - 09:06 #1
Kan det tænkes du har kommet til at ændre på noget tastatur layout?
Prøv evt at systemgendanne nogle dage tilbage og se om det ændrer på det.
Ændrer det sig, kør alligevel scanninger med både dit antivirus program fuldt opdateret, men også disse to her:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
og AdwCleaner:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7/Win8
- HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2013 - 09:39 #2
Du er ikke kommet til at trykke på NumLk tasten?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2013 - 12:53 #3
Hvis det er en bærbar, så kan du finde modellen og derefter finde ud af om du har trykket på en permanent FN knap.
Det er ofte det som Ejvindh skrev.

Skriv lige hvilken model vi har med at gøre :)
Avatar billede tobygames Nybegynder
07. august 2013 - 19:04 #4
hvad er det?
Avatar billede tobygames Nybegynder
07. august 2013 - 19:06 #5
og modellen er en: acer aspire one.
Avatar billede tobygames Nybegynder
07. august 2013 - 19:12 #6
men det liver lidt svært hvis jeg prøver fra den vil det se sådan her ud: www,oa3warbytes,6rg

og hvad hvis der ikke er en sikkerhedskopi fra da den virkede ordenlgt?
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2013 - 21:41 #7
Prøv at trykke på F11 imens du holder Fn-tasten nede, og se om det løser problemet