Avatar billede Capperman Nybegynder
06. august 2013 - 00:06 Der er 12 kommentarer

Tillader ikke at åbne porte (portforward)

Efter længere tid søgen på svar om hvorfor i alverden jeg ikke kan portforwarde, har jeg efterhånden givet op og vil spørge jer.

Jeg har fået fibernet fra sydenergi, hvor vi har en modem boks med 3 antenner sammen med en dlink router som fordeler vores trådløse netværk.
Men når jeg logger ind på vores dlink router og gør som jeg plejer vedr. portforward, vil den slet ikke åbne mine porte.. det er porte som :80 :27015 :21
De er fortsat lukket, jeg har haft mange til at kigge på det og de har heller ikke kunne få det til at fungere.
Vi havde før internet hos Dansk kabeltv der var overhovedet ingen problemer med at portforward men eftersom vi har fået fibernet 20/20 mbit forresten, så har der bare været problemer.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede HKW Nybegynder
06. august 2013 - 00:26 #1
Avatar billede Capperman Nybegynder
06. august 2013 - 00:31 #2
Jeg har 1 ip ja... den har ihvertfald ikke været skiftet siden vi fik fibernet?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 08:06 #3
hvad hedder routeren udover dlink

bruger manualen kan jo så finds hos dem

ofte skal man nulstille sådan en fætter hvis den er låst
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 08:08 #4
Avatar billede HKW Nybegynder
06. august 2013 - 08:18 #5
Fast ip er et tilkøbsprodukt. Har du det?

Sådan en "SE Dynamisk IP-adresse - lokal tildelt" kan man nemlig ikke lave port forward på.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 08:26 #6
hvis det er denne her er der 2 du kan vælge immelem

http://www.dlink.com/dk/da/support/product/dir-655-wireless-n-gigabit-router?revision=

tryk på revision til højre og slå den ned på den du har
jeg vælger tilfældigt den første for at se hvad det er

revision a
der lgger også den firmware som du kan opdatere den med men vær forsigtig

http://www.dlink.com/dk/da/support/product/dir-655-wireless-n-gigabit-router?revision=deu_reva

ved ikke om eksperten viser siden korrekt

det her skulle være manualen til revision a

http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20655/Manuels/DIR655revamanenManual110.pdf

http://www.gratisimage.dk/image-3786_52009711.jpg
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 08:31 #7
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 08:39 #8
det er vist side 28 men ok
Avatar billede HKW Nybegynder
06. august 2013 - 08:57 #9
Hvis din modemboks har tre antenner, så er der nok også en router i den. Så når der er styr på den faste/offentlige ip, så skal du have styr på den boks også.
Avatar billede Capperman Nybegynder
06. august 2013 - 10:18 #10
Jeg har sådan en med 3 antenner, jeg er ikke helt sikker på om jeg har fast ip, men min ip har ikke været ændret i flere måneder?? så det går jeg ud fra
Avatar billede Capperman Nybegynder
06. august 2013 - 10:25 #11
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2013 - 17:23 #12