Avatar billede kriller1 Nybegynder
04. august 2013 - 14:52 Der er 20 kommentarer

Ønsker at opgradere min stationær

Hej,

Jeg har haft min stationære computer i snart 4 år.
Det kan godt mærkes, når jeg spiller nye spil, hvor jeg ikke har den bedste fps på max indstillinger.

Jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde ud af, hvad der kan opgraderes af nyt hardware på min computer for at den kan yde mere.

Findes der et program der giver en liste over alle computerens specs, som jeg kan sætte ind her?

Jeg er ikke en computerhaj på dette område :(
Avatar billede danskanimation Nybegynder
04. august 2013 - 15:07 #1
Grafik Kort:

Det vil nok være godt at få et nyt Grafik Kort. Ved du hvad for et bundkort du har? Hvis ikke du ved det kan du sende model nummeret. Det kræver nemlig at du har PCI-e(xpress) version 2.0-3.0 for at du kan få en nyt grafik kort hvor det kan betale sig. Hvis du ved at du har PCI-e(xpress) 2.0-3.0 kan du finde et godt grafik kort her: http://graphics-cards-review.toptenreviews.com/

Håber det hjælper dig :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 15:22 #2
#1 hvordan kan du dog finde på at udtale følgende, uden at ane hvad pcen består af ???
Det vil nok være godt at få et nyt Grafik Kort.
Det er ærlig talt ikke særlig professionelt/god vejledning, men KAN være korrekt.

Ud over det, så burde du have skrevet en kommentar, da du ikke har postet en endelig og 100% sikker løsning.

kriller1 der er flere muligheder.
Prøv dette program og vend så tilbage med hvad din pc består af.
http://www.piriform.com/speccy
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 15:24 #3
#1
Dit link er også forældet, det mangler hele 700 serien fra Nvidia.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 15:27 #4
kriller1 jeg kan ikke huske om programmet også oplyser din strømforsyning, men det er meget vigtigt at vi ved hvor mange Watt den er på, kig fysisk på den om nødvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 17:00 #5
#4 Der findes da vist ikke et computer program, som kan måle hvor stor strømforsyningen er. Det er på med brillerne, og se selv efter, som du selv er inde på.
Avatar billede kriller1 Nybegynder
04. august 2013 - 17:05 #6
Tak for hjælpen indtil videre NielsErikK

Her er oversigten fra Speccy:

Summary
        Operating System
            Windows 8 Pro 64-bit
        CPU
            AMD Phenom II X2 560    48 °C
            Callisto 45nm Technology
        RAM
            4.00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
        Motherboard
            MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 770-C45 (MS-7599) (CPU 1)    56 °C
        Graphics
            BenQG2222HDL (1920x1080@60Hz)
            1024MB NVIDIA GeForce GTX 460 (ASUStek Computer Inc)    43 °C
        Hard Drives
            932GB Western Digital WDC WD10EARS-22Y5B1 ATA Device (SATA)    35 °C
        Optical Drives
            Optiarc DVD RW AD-5260S ATA Device
            Microsoft Virtual DVD-ROM
        Audio
            High Definition Audio Device

Har kigget lidt rundt omkring på maskinen, ved ikke om disse er de rigtige oplysninger?:
100/240 VAC

Igen tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 17:08 #7
@kriller1 der er et par andre ting også. For det første har windows det med at "sovse til" med tiden. Den kører dårligere fordi der ligger en masse ubrugelige data. En ny installation kunne gøre meget. Hvis det er formeget, så kør et program, som rydder op i reg. data basen. Har du den allernyeste driver til dit grafikkort? og ikke at forglemme, har du nok ram og er de hurtige nok - i forhold til hvad bundkortet kan klare?
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2013 - 17:17 #8
4GB ram, det er for lidt til spil. Brug hellere 8GB eller mere.
Dine ram er heller ikke så hurtige brug 1333 MHz, hvis dit bundkort kan køre det. Det kan du vist i Speccy. Alene det vil gøre en mærkbar forskel når du spiller. Men måske skulle du købe helt nye ram? Det er ikke alle ram, som kan køre sammen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:21 #9
H339 jeg mente nok PSU ikke blev oplyst, men turde ikke være skråsikker.

Det med Windows har vist ikke sååå meget at sige inde i et spil, når vi udelukkende taler FPS.

@kriller1
GeForce GTX 460 yder 2,682 hvilket er ca det halve af hvad et moderne grafikkort yder.
Det bliver ikke bedre af din (skod, sorry) CPU yderlig halvere den mulige ydelse.

Din RAM er fair, uden at imponere.

Oplysningerne om strømforsyningen er Volt, ikke Watt som vi har brug for.

Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har til rådighed, men du trænger faktisk til nærmest ny pc (CPU/Bundkort og deraf RAM/Grafikkort)
Kun at upgrade bundkort vil hjælpe i spil, men du vil aldrig opnå den fulde ydelse af grafikkortet som en fornuftig CPU vil kunne hive det op på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:25 #10
Forskellen på 4 og 8 GB er ikke så stor under typiske spil/opløsninger, fra 8 til 16 er der nærmest intet at vinde.

Han kører altså allerede 1333 MHZ (668x2= 1336 mhz)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:27 #11
Det man vinder med mere RAM er, mindre ventetid på næste bane etc.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:28 #12
Selve FPS har det minimal betydning for.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:30 #13
Du vil kunne genbruge din RAM i et nyt setup, som typisk gerne vil ha 1600 MHz RAM, men som godt kan køre med 1333 MHz til du får skrabet penge sammen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:35 #14
@kriller1 navnet og model af din strømforsyning vil gøre vi kan google den (Watt).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:36 #15
Rettelse:
**Kun at upgrade grafikkort vil hjælpe i spil, men du vil aldrig opnå den fulde ydelse af grafikkortet som en fornuftig CPU vil kunne hive det op på.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 17:43 #16
@kriller1 Her kan du i bunden af benchmark se hvad din CPU er skyld i, det er 2 ens setup, kun CPU er ændret fra en fornuftig til din.
http://www.anandtech.com/bench/product/701?vs=187

@danskanimation selvom jeg havde ret i min kritik af din vejledning, så fremførte jeg den nok lidt hårdt, det skal du ikke lade dig gå på af, kun forsøge at gøre det bedre næste gang.

Jeg synes det er kanon du viser vilje til at hjælpe andre.
(jeg er bare lidt sart, når det kommer til at bruge andres penge, uden at rådgivningen er meget korrekt/bedst mulig)
Avatar billede danskanimation Nybegynder
04. august 2013 - 18:24 #17
Du må sku undskylde hvis at du syntes at jeg har gjort noget forkert. Forsøger bare at hjælpe med det jeg bare ved i forvejen. Jeg indrømmer at jeg ikke er super ekspert på det punkt, men det kan da ikke skade at forsøge at hjælpe.

Og det med at du skulle ha' været en kommentar og ikke et svar det har du nok ret i. Er bare ny til det her (opretted profil idag).

Undskyld hvis jeg har gjort noget forkert.

Hav en god dag :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 18:33 #18
Det går nok danskanimation, dog har jeg lige tre kommentar til din post #17

1:
Jeg indrømmer at jeg ikke er super ekspert på det punkt, men det kan da ikke skade at forsøge at hjælpe
Jo faktisk, du kan risikere at få folk til at spilde penge unødigt/sammensætte noget der ikke engang vil kunne starte op, her eksempelvis måske pga. strømforsyningen.

2:
Du skriver forsat i svar, frem for kommentar, se prikken lige over hvor vi skriver.

3:
Super du tager det positivt.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 18:49 #19
@danskanimation hvis du er i tvivl om noget her på Eksperten, så er du altid velkommen til at smide mig en privat besked, så skal jeg gerne hjælpe dig alt det jeg kan (det ved jeg mange herinde vil, vi er ikke så slemme som vi kan lyde).

Rigtig god aften til dig.  :-)
Avatar billede kriller1 Nybegynder
06. august 2013 - 17:12 #20
Så vidt jeg kan forstå, så er det næsten smartere at købe en hel ny computer?