Avatar billede nalla2 Nybegynder
02. august 2013 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

har haft virus

Jeg har haft snapdo virus kunne kun fjerne den med spyhunter.Så den har jeg købt og ville vide om det er nok med den eller jeg også skal have et andet virus program.Køre windows 8
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 12:57 #1
Hvorfor skrev du ikke ind her før du købte Spyhunter?

Har du prøvet at fjerne den med AdwCleaner?

Prøv at køre en scanning med den, for at se om den finder mere:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede nalla2 Nybegynder
02. august 2013 - 13:24 #2
Så vidt jeg kan se er den ren.

AdwCleaner v2.306 - Logfil lavet d. 02/08/2013 kl. 13:18:17
# Opdateret d. 19/07/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 8  (64 bits)
# Bruger : FINN - FINN
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\FINN\Downloads\adwcleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16384

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v28.0.1500.95

Filer : C:\Users\FINN\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [765 octets] - [02/08/2013 13:13:06]
AdwCleaner[S2].txt - [693 octets] - [02/08/2013 13:18:17]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S2].txt - [752 octets] ##########

Men er det bedst med et andet virus program måske AVG
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 13:35 #3
Ja den ser dejlig ren ud den log.

I Windows 8 har du jo Microsofts egen antivirus (MSE+Defender tror jeg det er).
Det er jo en blandet kritik den får når man læser om den, på de forskellige sider man læser tests af den.
Kender ikke selv til hvor god den er, da jeg ikke kan teste det.
Jeg har personligt kørt med en købeudgave af AVG for ikke så længe siden, men har nu skiftet til Avast i den frie version.
Og jeg er ikke blevet skuffet over at køre med den.
Den kører på dansk, og fortæller når den er opdateret.
Den har også en feature der holder programmer der er knyttet til browsreren opdateret ved at sige der er opdateringer, som man så kan installere.

I øvrigt vil jeg ud over dit antivirus anbefale du bruger CCleaner Malwarebytes og AdwCleaner gerne en gang om ugen.
Man kan ikke gardere sig mod dumheder man selv laver. Her kan de dyre sikkerhedsprogrammer heller ikke hjælpe. Man skal have en vis skepsis til sider der vil have man skal hente og installere ting på ens computer. Man skal have en overbevisning om at denne udbyder kan man stole på. Ellers skal man holde sig væk.
Avatar billede nalla2 Nybegynder
02. august 2013 - 13:51 #4
Ok men jeg kan ikke køre ccleaner fordi den sletter viaplay men jeg kører fcleaner.Tak for svaret send et svar så for du dine point.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 13:53 #5
Man skal dog så huske at opdatere Malwarebytes og AdwCleaner før man kører dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2013 - 13:57 #6
#4 Du kan jo i CCleaner indstille den til at passe på browser indstillinger for de sider du ikke vil have den sletter fra.
I indstillinger under cookies kan du vælge hvilke sider man skal gemme dem fra.
Har du prøvet dette, eller løser det ikke lige det problem?
Avatar billede nalla2 Nybegynder
02. august 2013 - 14:18 #7
Har ikke prøvet kikker på¨det og ser hvad jeg kan finde ud af