Avatar billede Deadkid Nybegynder
01. august 2013 - 14:20 Der er 12 kommentarer

Billig gamerbærbar til knægten

Hej.

Jeg skal finde en bærbar til knægten derhjemme. Den må max koste 5000,- Han skal bruge den mest af alt til små spil (minecraft, TrackMania etc.) samt Diablo 3. Jeg er lidt forvirret over de forskellige kategorier og tips der ligger rundt omkring. Nogen skriver grafikkortet ikke må være delt, men så stiger prisen også bare i vejret.

Nogen der har nogle gode tips til, hvad jeg skal se efter på en bærbar der skal passe til hans behov?

Mvh D
Avatar billede Blandy Praktikant
01. august 2013 - 14:46 #1
Det der menes at grafikkortet ikke må være delt, er om grafikkortet deler hukommelse med resten af systemet. Det er derfor man omtaler det som "dedikeret Gb ram".
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
01. august 2013 - 15:11 #2
Blandy: Jep, det er rigtigt.
Hvad Diablo 3 angår, skal han ikke nødvændigvis regne med at kunne spille det (Og det er også misvisende at kalde det for et "lille spil") for på min gamer stationer, til 8.500 kr. og jeg kan ikke engang tage Diablo 3 på laveste settings uden lag. (Computeren fejler intet, er købt for en måned siden og har seneste drivere).

Hvad angår bærbar til hans "behov", er det vel bare at finde den bedste bærbar til prisen. Nu spørger du godt nok efter en bærbar, men du vil få mere for pengene ved at købe en stationer. (Her kan topdata anbefales).

Men hvis i skal købe en bærbar, og i måske kan leve med at vente 2-4 uger, kan i jo abonnere på forskellige forhandleres nyhedsbrev, og så vente på, at de kører en god tilbudskampagne.

Men ærlig talt, så tror jeg ikke du får ret meget gamer-bærbar for kun 5000 kr. Tror hellere du må lede efter en god almindelig bærbar. For hos de fleste forhandlere koster de "billigste" gamer bærbare 7000+ fx hos sharkgaming: http://www.sharkgaming.dk/gamer-computere/baerbar-serie.html eller hos medion: http://www.medion.com/dk/cat/Gamer-B%C3%A6rbar/gamer_notebooks?view=tile&pageNumber=2&sortOrder=TOPSELLER_REVENUE

Men generelt skal du undgå intregrerede grafik-kort, for det er det værste bras, selvom jeg tvivler du kan få en bærbar i den prisklasse med integreret grafikkort...

Et andet godt tip, eller måske snarere noget andet man kunne gøre, var at købe en bærbar til en 3-4000 og så have den, indtil man havde råd til at købe en habil gamer-stationær.

Held og lykke med købet ;)
Avatar billede Deadkid Nybegynder
01. august 2013 - 15:12 #3
Okay. Så de kan deles ind i "delt" (med resten af hukommmelsen) og dedikeret (til grafikkortet)?

Er det noget jeg altid vil kunne se på bærbarens specifikationer?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2013 - 15:56 #4
Diablo 3 kræver ikke særlig meget http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1130431/HP-Pavilion-15e040so.html ville sagtens kunne trække det.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 18:43 #5
Ahh hugajohan, et klasse 3 grafikkort, skal vi ikke anbefale ham et klasse 2 grafikkort som GT 740m. ;-)
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-8670M.87211.0.html

GT 740m er jo langt langt bedre, godt nok ryger vi 10% over budget, men det må anbefales i dette tilfælde (at undgå de aller værste grafikkort).
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774821

Normalt ville jeg ha anbefalet mindst GTX 660m eller GT 750 (gerne mere), kun det manglende budget får mig ned på GT 740m.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
01. august 2013 - 19:12 #6
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
01. august 2013 - 22:13 #7
Huhajohan: Det kan jo så diskuteres om Diablo 3 kræver meget at køre. Men min stationær kan ikke trække det, med følgende specs:
GTX 670
Intel i5 3570
8 GB RAM
Windows 7 64-Bit

Det kniber med at køre uden lag på de laveste settings, så det kan jo diskuteres hvor meget det kræver...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:04 #8
#7 så er der noget galt hos dig, nok vil jeg ikke anbefale en dårlig pc til det, men du sidder med en rigtig god en.
Den skal nemt kunne trække det.
https://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-system-requirements
https://us.battle.net/support/en/article/diablo-iii-supported-video-cards
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. august 2013 - 08:07 #9
#7
Er du sikker på du taler om samme spil og ikke BF3 eller Farcry 3 ??
Avatar billede CoreFreddie Nybegynder
02. august 2013 - 11:54 #10
#8
Tja, det virker sådan, men det virker ret buggy - har hørt om andre med en lige så god eller bedre pc med samme problemer. Det er med en 30/10 mbit forbindelse, nyeste drivere osv. så der burde virkelig ikke være noget problem. Så det er langt fra sikkert at trådstarter vil kunne køre Diablo 3 på en bærbar til 5000. Ja, det er Diablo 3, men alt andet kører perfekt. Minecraft på højeste settings imens man recorder med 90 frames stabilt, Shogun 2 Total war på maks, Guild wars 2 på maks, Skyrim på maks (Kan recorde på maks uden lag) - men lige Diablo 3 hader mig virkelig.
Avatar billede KaptajnVom Nybegynder
05. august 2013 - 13:05 #11
Hvis du køber en PC med Nvidia Optimus-teknologi vil du sikkert få et chock når du finder ud af at Minecaft slet ikke kan køre på den.

Men så skal I bare lige gøre sådan her:
http://josoft.net/post/2011/01/18/Minecraft-on-your-Nvidia-Optimus-laptop.aspx

Blot så I ikke tror det er fordi computeren ikke kan trække spillet :O)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2013 - 21:14 #12
Ved nvidia kan du deactiver intel grafikkortet helt.