Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
28. juli 2013 - 23:01 Der er 5 kommentarer

Musik på iPad via ekstern harddisk uden PC ... muligt?

Jeg har en masse musik på min eksterne harddisk, som jeg gerne vil kunne afspille på en iPad over et anlæg uden at der skal en PC med ind over. Er det muligt?

Der er for meget musik til at det kan overføres til iPad'en.

Det skal kunne køre over min eksisterende forstærker, som er en uden mulighed for direkte tilkobling af ekstern harddisk.

Alle input modtages med glæde!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juli 2013 - 06:39 #1
Hej.

  Din eksterne harddisk skal i givet fald være et NAS med noget medie-server indbygget i den software, der så er på det. Det er vist efterhånden hip som hap hvad man vælger af NAS, så har de alle noget brugbart i dag.

De bedste hilsner
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
29. juli 2013 - 06:48 #2
Hvis det er et NAS, kan jeg så efterfølgende installere det software, som kan få musikken til at spille direkte mellem iPad og ekstern harddisk? Og hvis ja, kunne du så hjælpe mig med forslag til software?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juli 2013 - 06:57 #3
Hvis du ikke allerede har et NAS, ville det da være mest oplagt blot at vælge et NAS med en media-server, der kan streame til både iPad og dit TV (altså formodentlig noget DLNA)?
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
29. juli 2013 - 11:52 #4
Beklager forvirringen - skrev inden morgenkaffen og fik blandet to tråde sammen, den jeg skriver på her og en, som jeg tænkte på at starte om en langsigtet løsning hjemme til musik ...

Det jeg kigger efter i denne tråd er vist mest af alt en løsning, hvor jeg kan afspille eget og andres musik fra mobile enheder (iPhones, iPads og lignende) og eksterne harddiske uden at skulle starte en PC op. Og vel at mærke over min eksisterende forstærker. Er det muligt fx via apps eller et mindre mellemled mellem forstærkeren og de mobile enheder?

Hvis det er sort snak, så sig til, så forsøger jeg at forklare mig bedre. Er stadig bagud på kafferationen og så er det mandag oven i købet ...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 09:59 #5
OBS! Gå aldrig ned på kaffeunderskud... ;-)

Men ja da, der findes en mængde forskellige media-players, der kan kobles ind imellem f.eks. NAS og forstærker. Hvis du i forvejen har en iPhone, kan du nøjes med en dock tilsluttet forstærkeren (bruger jeg selv) eller SqueezePlayer.