Avatar billede Weberen Nybegynder
26. juli 2013 - 20:55 Der er 1 løsning

RSS feed i HTML

Hej folkens, sidder med HTML og CSS og det er det kodning jeg kan, dog har jeg implementeret nogle javascripts, men ud over det er det ren HTML og CSS. Nu er jeg så kommet så langt at jeg gerne vil have nogle nyheds feeds på min side, altså f.eks. en boks der viser de seneste sportsnyheder fra tv2.

Er helt ny på dette punkt, kunne være rigtigt fedt hvis nogle gad smide en ordenlig forklaring, har googlet og googlet, men altså jeg støder bare på en masse koder som jeg engenligt ikke ved hvad jeg skal gøre med! Skal jeg bruge en RSS læser eller hvordan? skal koden laves som så den kan læses som HTML? Håber på hurtig hjælp!
Avatar billede keysersoze Guru
27. juli 2013 - 08:04 #1
HTML og CSS alene kan ikke gøre det - du skal som minimum have fat i noget JavaScript. Se fx her vha Google Feed API; https://developers.google.com/feed/v1/devguide?hl=da&csw=1