Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. juli 2013 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lydkort til HTPC

Hej

Jeg er ved at samle en Home Theater PC, men er kommet i lidt af et dilemma.
Jeg vil foretrække et mini-ITX system, men så kommer jeg til at mangle en PCI-e port til et lydkort (skal nemlig have installeret et grafikkort). På den anden side er der micro-ATX, men jeg synes bare at den bliver for stor og kluntet.

Jeg tror at mit endelige svar bliver et mini-ITX system, men så har jeg jo problemet med lydkortet - jeg har så fundet ud af at både Creative Sound og ASUS begge har et eksternt lydkort, men bliver nu i tvivl om de kan overføre 5.1 til mit anlæg (Logitech Z906).

Jeg ved godt at anlægget ikke er af bedste kvalitet, men jeg vil gerne have god lyd i mine spil.

Valget står i mellem:
ASUS Xonar U7
Creative Sound Blaster X-Fi HD

Hvilket kort vil du vælge og kan de overføre lyden ordenligt? Eller er der måske et andet kort som er at foretrække?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. juli 2013 - 10:24 #1
Den må så hedder Creative sound Blaster X-Fi Surround 5.1
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. juli 2013 - 10:29 #2
Tror måske bare jeg skal sige:
Har anlæg: Logitech Z906
skal bruge et godt USB-lydkort til kommende mini-ITX HTPC
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 17:56 #3
Jeg var helt sikkert røget på Creative sound Blaster X-Fi Surround 5.1. Det har jeg KUN gode erfaringer med. Og så er det et pisse godt lydkort.

Og du kan også sagtens bruge det til "ægte" digital 5.1 suround sound via dit anlæg. Det kræver blot at det har en optisk indgang (TosLink). Men det har de fleste nyere receivere/forstærkere også i dag. Prøv evt. at kigge her: http://i.imgur.com/sSHZUiE.jpg?1

Jeg GARANTERE dig for, at det slår det lydkort på bundkortet utalige mange gange. Det er ALLE pengene værd, hvis man bare går en lille smule op i god lyd.

Med venlig hilsen
Lasse
Avatar billede DonSkoD Juniormester
26. juli 2013 - 22:15 #4
Tak for dit svar.
Det var umiddelbart også den jeg forstod passede bedst til speaker-setup.. hvor de andre åbenbart er fokuseret på headphones.

Jeg venter lige og ser om andre har input før jeg accepterer dit svar.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2013 - 22:56 #5
Headphones kan også være fede nok... Specielt når ungen snorker lige inden ved siden af.
Så går det bare bedst, hvis lyden fra Call of Duty ikke brøller ud af et par højtallere (selv om det ellers lyder fedt)
Avatar billede DonSkoD Juniormester
29. juli 2013 - 11:06 #6
Jeg endte med at bestille PC'en uden lydkort - så må jeg lige se om det fungerer for mig. Jeg oprettede et post på AVSforum og fik af vide at onboard burde være fint.

http://www.avsforum.com/t/1483250/external-sound-card-for-mini-itx-htpc

Hvis jeg synes lyden er dårlig, så bliver det helt sikkert 5.1 pro fra Creative Sound ;)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2013 - 18:46 #7
Helt enig... Onboard lydkort kan lige gå til en youtube video eller en mp3 på et par PC-højtalere.

Men til dit setup, så vil du ikke et øjeblik fortryde et ordenlig lydkort. Og man kan NEMT høre forskel. Efter min mening er pengene givet godt ud. Held & lykke med projektet :-)