Avatar billede kohaii Nybegynder
18. juli 2013 - 22:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

router til router

hey

har stofa ned trådløs har også en 3com router, er det muligt at jeg kan få 3com til at conecte til stofa routeren trådløst så det der er sat i 3com med ledning kan komme på internettet?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. juli 2013 - 08:11 #1
Ja, det burde bare være at forbinde 3com routerens Wan stik, til Stofa routerens Lan stik
Såfremt alt er sat op med DHCP, hvilket det jo plejer at være..
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juli 2013 - 08:38 #2
Som jeg læser spørgsmålet, skal de to routere forbindes over den trådløse forbindelse. Det ved jeg ikke om man kan.

Man skulle dog kunne forbinde dem med kabel. Måden som jeg forstår det, er at forbinde de to routere mellem 2 lan stik og deaktivere at router 2 henter ip og dns og tildele denne en fast ip.
Sådan kan et opsæt se ud:
http://kbserver.netgear.com/images/1496_diagram.gif
dette er fra Netgear, men princippet er det samme med andre værdier i routerne.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2013 - 09:02 #3
Det vil ikke virke via wan stik til lan, da wan kører ud på internettet med et helt anden protokol. Men skal være lan til lan.

Hvis din 3com router understøtter bridge connection, kan den grappe det trådløse signal og smide det dit kablet ned.

Hvad model 3com router er det?
Avatar billede kohaii Nybegynder
19. juli 2013 - 18:30 #4
3CRWE554G72
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 12:53 #5
bridge mode er ikke standart på hjemme router... tro ikke den kan så der er kun kabel løsning tilbage..

step 1 slå DHCP fra i 3com boxen..

step 2 kabel mellem stofa box og 3com (wan porten på 3com boxen kan ikke bruges så tape over den)

step 3 tag en tår kaffe det var hårdt arbejde :)
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 12:53 #6
det vat et svar