Avatar billede lac-brew Nybegynder
18. juli 2013 - 11:25 Der er 3 kommentarer

Rapportsvar fra flet 1 -4 betinget af svar i felt1

Hej.

Jeg har lavet en database med kunder, opgaver og tilknyttet medarbejders arbejdstid i forhold til den enkelte kunde.

Nogle kunder har flere medarbejdere med forskellig tid.

Hvordan kan jeg trække den enkelte medarbejders arbejdstid i sine opgaver og få den rette tid?

Som det er nu, indtastes 4 felter med: Medarbejder1, Medarbejder2, osv.
I 4 andre felter indtastes Tid1, Tid2 osv.

Et eks.: Hvis i forhold til en kunde at Bo er medarbejder 1 og Åse medarbejder 2, og ved en anden kunde er Åse eneste medarbejder og derfor registreres i medarbejder1. Hvordan får en søgning på Åses kunder hendes arbejdstid trukket fra arbejdstid1 og arbejdstid2 i de forskellige poster?

Hilsen Lars
Avatar billede lac-brew Nybegynder
18. juli 2013 - 11:27 #1
Lige en kommentar: Der er max fire medarbejdere på en opgave, men data vil skulle kunne trækkes fra op til fire medarbejdere. :-)
18. juli 2013 - 11:32 #2
Din db er ikke helt normaliseret.

Tabel Medarb:
MedarbID
Navn
osv...

Tabel Opgave:
OpgaveID
opgavenavn
osv...

Tabel MedarbOpgave:
MedarbID
OpgaveID
Tid
osv...

Det skulle gerne gøre arbejdet med at optælle timer lettere.
Avatar billede lac-brew Nybegynder
30. juli 2013 - 10:11 #3
Hej Erik

Tusinde tak for dit svar, som faktisk giver rigtig god mening. Vil det være muligt for mig at flytte felterne med data fra den nuværende tabel over i nye? Bruger Access 2010. Det vil være meget omfattende at indtaste alle data igen.

Mange hilsner Lars