Avatar billede handiandi Praktikant
17. juli 2013 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omstrukturering af database

Hej alle

Har forsøgt at søge efter dette problem og kunne ikke lige finde noget, så beklager på forhånd hvis jeg har misset det :)

Jeg har en database i MySql som er gammel (+12 år gammel) hvilket vil sige at strukturen i den er mildt sagt elendig - men ganske udmærket den gang :)
Jeg vil lige indskyde at jeg ikke selv har opbygget den, den gang.

Nu bruger vi den til flere, store projekter, så det ville være dejligt med en "ny" database med ordentlige relationer og tabeller + at der ville falde lidt ro i mit sind :)

Mit spørgsmål er ret bredt: Hvordan skal vi tilgå denne opgave?

Vi vil gerne bibeholde dataerne, men de skal "omstruktureres".

Det jeg fisker efter er, om der er en "kendt" metode til dette, nogle effektive/nyttige Mysql funktioner som kan hjælpe mm., så vi ikke mister data og ikke skal kopiere hver celle-data ind manuelt eller lign. træls somme opgaver.

Håber I forstår spørgsmålet og at I kan guide mig på vej.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juli 2013 - 17:21 #1
Opret de nye tabeller.

Flyt data over. Enten med simpel INSERT INTO SELECT eller en lille loader applikation.

Lav evt. views som er kompatible med den gamle struktur saa applikationer kan porteres over tid.
Avatar billede handiandi Praktikant
17. juli 2013 - 17:35 #2
Hej arne_v

Tak for forslag.
Når du stiller det op sådan, ser det ikke så skræmmende ud :P

findes der sådan nogle loader applikationer? Kan du linke til et? Eller er det et man selv skriver? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2013 - 00:02 #3
Det er noget man selv skriver naar man har et specielt behov.
Avatar billede handiandi Praktikant
21. juli 2013 - 02:29 #4
Ok tak arne_v

Du må gerne ligge et svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2013 - 02:50 #5
svar