Avatar billede ruhigkeit Nybegynder
16. juli 2013 - 23:34 Der er 2 kommentarer

Store udsving i forbindelsen til nettet

Hej Eksperter.

Som seminørd har jeg forsøgt at løse mysteriet med min svigermors 3 mdr. gamle bærbare Lenovo Thinkpad der har store udsving i forbindelsen til internettet.
Den kører windows 8, 64 bit.

Jeg har læst lidt her og der og forsøgt mig med følgende løsning, da problemstillingen svarede til min, dog uden rigtigt at have held med mig synes jeg: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-hardware/windows-8-wan-miniport-issue/e8b95e1f-ac58-452f-9096-6d923533a536

Jeg har testet forbindelsen efterfølgende og den syntes umiddelbart at køre bedre, men hoppede så af og drillede igen. Det skal siges at jeg ingen problemer har med forbindelsen fra samme router (Fullrates standardrouter Zyxell, afstand til router ca 1 m.) til andre computere/smartphones...
NU - LIGE NU - så jeg ved et tilfælde at den skrev begrænset adgang ved ikonet for netværk nederst i højre hjørne af skærmen. Det var der dog IKKE på den computer jeg sidder ved... (Som også er en Lenovo Thinkpad, samme model)

Er der nogen der har gode ideer til hvad der kan være galt evt. løsningsforslag - måske endda en tjekliste jeg kan "køre igennem" og fastslå hvad virker/ikke virker.

Mvh. Jens
Avatar billede Andyboy Nybegynder
17. juli 2013 - 10:33 #1
Kør alle de netværkskort drivere igennem du kan finde - og prøv dem af...
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 13:09 #2
det er prisen for at køre wifi...