Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 20:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Leder efter nyt kabinet med plads til 12+ 3.5" harddiske.

Hej med jer,

Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg leder efter et kabinet til under 1000,- som kan indeholde mere end 12 harddiske i 3.5".
Nogen der kender noget?

Prisen er ikke fast, men håber ikke jeg skal punge ud med mere.

Pft.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2013 - 21:13 #1
Kan ikke finde en dansk side med det synes jeg.
Men det er jo nok et server kabinet du skal have hvis der skal være plads til så mange diske.
Måske som denne her:
http://www.servercase.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=HQ1200-BLK&Category_Code=MS
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 21:19 #2
Hvilket formfaktor er dit bundkort? Er de alle 3.5" eller er nogen 2.5"?

Har du overvejet harddiske med mere kapacitet? 12 er rigtigt mange...
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 21:58 #3
ATX, jeps alle er 3.5".

Jeps, men der skal være meget plads. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 22:04 #4
Hvor store er de nuværende harddiske i kapacitet?
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 22:09 #5
Altså hvis det er så denne: http://kortlink.dk/cpfk

Der er 5 x 5.25" og dertil kan du købe tilbehør så 5.25" bliver til 2 x 3.25" hvilket giver 15 pladser og så er der plads til 1 dvd/bluray drev...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:51 #6
Jeg siger ikke, at det ikke kan lade sig gøre, men jeg tror altså ikke de diske overlever ret længe, de kommer til at sidde som sild i en tønde.
Selv med ekstra blæsere bliver det et helvede at holde dem kølige.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:52 #7
Mit bud ville også være at få fat i nogle 4 TB diske og så supplere med eksterne diske via eksempelvis USB.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 22:57 #8
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen lovlige ting hvor du internt har brug for 12x4 TB (48 TB) internt som privatperson, selv som firma så er det ikke nemt.

Mit GÆT er ulovlige film, men så er det jo også ok dine diske dør, du henter dem jo bare igen.  ;-)
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 22:59 #9
Jeps lad os holde os til kabinettet, tak. :)

Jeg kan ikke helt se hvordan du får det til 15?
Jeg får det til 7x  3.5" + 5 x 5.25".

Så med mindre du kan få presset 8 x 3.5" diske i 5 x 5.25 pladserne, giver det ikke mening i mit hovede.

Har jeg overset noget, eller har du?
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 23:01 #10
Eksterne er ikke en løsning. Alle diske skal monteres via. SATA internt i kabinettet, og ville selvfølgelig foretrække hvis der var køling til alle.
Ja hvad de skal bruges til kan jeg ikke udtale mig om. :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 23:04 #11
PS. Mit gæt er ud fra elektriker med mediacenter samt tvkort.
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 23:09 #12
#9 mindes at ha set monteringsrammer til 5.25" der kunne have 2 x 3.25" harddiske...

Vil dog spørge igen hvor meget kapacitet er harddiskene på?
Tænker os at de nok er på 1 - 2 TB maks og derfor ville det være klogere at investere i 4 TB hdds...

Nok vil det koste, men efter min mening er det vildt mange medmindre du kører raid..

Man kan nu altså godt koble eksterne på sata.. Kræver blot eksternen har esata/sata port udad til...
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 23:14 #13
Jeg er ganske godt klar over hvor store diske man kan få nu om dage, og jeg bruger også en form for RAID. Men håber vi kan holde det udenfor.

Mit spørgsmål går på et kabinet som kan rumme 12+ 3.5" harddiske.
Jeg ber til at vi vil hjælpe mig med det.

Pft.
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 23:16 #14
#12 Det bedste jeg kan finde er 2 x 5.25 bays -> 3 x 3.5
Avatar billede Blueeyez Mester
16. juli 2013 - 23:16 #15
Hvor meget kapacitet er de på? (Afmelder snart denne 1 vejs kommunikation som alligevel lyder til ikke at være med lovlige hensigter!)
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 23:19 #16
Desværre er denne udgået.
LIAN LI PC-201B
Avatar billede zydy Nybegynder
16. juli 2013 - 23:20 #17
Det er også OK, måske en anden vil hjælpe.
Avatar billede zydy Nybegynder
17. juli 2013 - 08:18 #18
#1 Undskyld, havde slet ikke set din post.
Det ser ret fedt ud. Dog er der kun 5.25" så der skal sættes 5.25->3.5 docks i, og så er vi noget over 1000,-.
Avatar billede zydy Nybegynder
17. juli 2013 - 11:30 #19
Det blev denne:
Chieftec Bravo Series BA-01B-B-SL.
Den har 10 x 3.5" og 6 x 5.25.
Avatar billede zydy Nybegynder
18. juli 2013 - 09:01 #20
.