Avatar billede lurmig Nybegynder
15. juli 2013 - 15:39 Der er 6 kommentarer

Transperent box omkring "banneret"?

Hej.

Jeg har et problem jeg slet ikke kan finde en løsning på, måske har jeg bare stirret mig blind på det :)

Jeg er ved at lave en side som en af mine venner skal prøve at sælge hus ud fra, men der er problemer med farverne!
Jeg har prøvet at holde farverne på billederne op foran hinanden inde i photoshop, og der er farvekoden den samme.. Men det ser ud til at banneret får en transperent hinde omkring sig når det hele bliver samlet på siden.

Nogen der har en løsning til hvordan jeg får det ændret?

http://www.shih-tzu.dk/index.php

Med venlig hilsen
Christian
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. juli 2013 - 18:02 #1
Jeg ved ikke noget om hjemmesider, men måske vil det virke, hvis du giver banneret transparent baggrund med det magiske viskelæder i Photoshop.

Venlig hilsen
Avatar billede lurmig Nybegynder
15. juli 2013 - 18:43 #2
Jo, men det er ikke kun baggrunden der er lysere, det samme gælder sig også for den grå boks :/
Men mange tak for forsøget!
Alle muligheder er velkomne :)
Avatar billede Thingo Nybegynder
15. juli 2013 - 18:58 #3
Altså ved ikke om det er et godt bud men for mig ligner det at du i photoshop har et lag med en lys(hvid måske) farve som så er 90% gennemsigtigt? For hvis farvekoderne passer burde der ikke været noget at komme efter.
Avatar billede lurmig Nybegynder
15. juli 2013 - 20:23 #4
Nej det er nemlig det der er underligt, det er ikke billederne, de er helt perfekte selv når man kigger på jpg filerne.. Det er først når de kommer op på hjemmesiden den bliver underlig, så det må ligge i selve koden, jeg kan bare ikke se hvad der kunne gøre det :/
Avatar billede Thingo Nybegynder
16. juli 2013 - 08:32 #5
Altså...Der er intet i koden der kan være et problem...Det er billedet der er noget galt med:) Alle farverne på det billede er af en eller anden grund lysere.

Mit forslag ville være at lave det helt på ny, fra bunden.
Avatar billede milter Ekspert
16. juli 2013 - 12:03 #6
Jeg ved ikke, om det måske kan lede dig på sporet, men i IE8  ser farverne OK ud. I Chrome Version 28.0.1500.72 m derimod dukker problemet op.