Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
11. juli 2013 - 11:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ping problem

Hej derude. Håber at jeg spørger om hjælp det rette sted... ;)

Jeg har et problem med min ping. Når jeg fx tager en internet speed test så er min ping fin, du kan selv se her.
http://www.speedtest.net/result/2829644678.png Nogle gange er den 40 osv...

Men når jeg spiller nogle spil så står der at min min ping er 100 - 150 og det giver da bare ingen mening... Jeg har ingen delay eller noget, der står bare at min ping er 100 - 150 når jeg spiller...

Den har altid været 30-50 men den er bare steget, jeg har ingen ide hvorfor, håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede Slater Ekspert
11. juli 2013 - 13:07 #1
Er du på trådløst net?

At spille mens man er på trådløst kan markant øge ens svartid til routeren. I så fald prøv at smide en ledning i, hvis du har nogen mulighed for det, for at se om det hjælper.
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
11. juli 2013 - 13:39 #2
Lige nu så er jeg på trådløst internet, har også et modem/brædbånd(ved sgu ik hva det hedder, men det er den der pind du stikker ind i computeren) men der er  ikke noget forskeld.

Ville prøve at sætte et cabel i imorgen da jeg ikke har nogle cabler  lige her hvor jeg er. ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juli 2013 - 14:14 #3
Det lyder til du er både trådløst forbundet til din router og derefter er du trådløst forbundet fra router til mast via en USB-dongle.

Hvis det er korrekt, så er din ping helt normal (faktisk god).
Ved USB-dongle vil dit net afhænge af hvor mange der bruger samme sendemast som dig (blot for at nævne en ting).
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
11. juli 2013 - 14:52 #4
Hmm, ville lige finde ud af noget mere, er et sted med dårlig dækning lige nu, skal lige prøve nogle ting af med nettet osv.

----------------------------------------------------------------
Skriver tilbage på søndag, vær sød ikke at lukke dette her topic eller hvad det hedder.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juli 2013 - 15:12 #5
Når du siger "dårlig dækning", så bliver jeg sikker på du er trådløst forbundet til en mast.

Dækningen er også en ting der spiller ind (det var så nummer 2 ting).

det betyder også meget om vi taler #G eller 4G.
(det var så tredje ting, der er flere)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juli 2013 - 15:12 #6
** 3G eller 4G
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juli 2013 - 15:23 #7
Præcis hvad bruger alle de andre (dem på samme mast) nettet til, surfer de eller kører de Utorrent med fuld hastighed og et hav af forbindelser, vejret, træer osv osv er andre ting der vil ha indflydelse.
Din ping kan på samme mast svinge utroligt meget.

Jeg bor eksempelvis i et område hvor der er mange sommerhuse, der mærkes det tydeligt når det er ferietid, helligdage, weekend.

Da mit signal ikke er så kraftigt, så mærkes også regn/sne, atmosfæriske forstyrrelser så som vejrskift på vej, om der er blade på træerne osv osv.
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
15. juli 2013 - 18:16 #8
Okey...
Så er jeg tilbage igen.

Så er jeg på router og på cabel, min  ping er faldet med 20-30, det er ok.

Men nu får jeg bare mega lag spikes.
Lige pludselig sitger den op  på 500 :o

Er der nogen som kan hjælpe? D:

Ps, har 3G men sidder i en router der også er beregnet til 3G & 4G
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. juli 2013 - 21:27 #9
Nej vi kan ikke hjælpe (jeg kan ikke og mener at tro andre heller ikke kan), det hænger sammen med du forbinder trådløst til en mast og ikke via kabel (ud af huset).

Har du nok signal og masten understøtter det, så vil det muligvis hjælpe at skifte til 4G (betale for det).
Jeg mener dit problem ikke skyldes noget lokalt hos dig, men eksternt, altså hos din udbyder.
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
16. juli 2013 - 11:23 #10
Okey, ville prøve at kontakte min papmor og se om jeg kan få skiftet til 4G det er da ulækkert at have en ping på 120 igen... Bare underligt at den lige pludselig er steget... men ok. Tak for  svarene. ;)
Avatar billede DenmarkMTA Nybegynder
16. juli 2013 - 11:24 #11
lol gav mig  selv 100 points? Hvordan giver jeg dig  dem LOL. ._.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. juli 2013 - 12:18 #12
Det kan du ikke nu, men det er ok da jeg ikke samler på point.

Velbekomme.  :-)

Du får lige min standard vejledning, således du er klar til dit næste spørgsmål (hvor en der samler kan risikere at blive gnaven hvis du selv tager point hjem)...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------