Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 09:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

gmail driller

Jeg har været på ferie i udlandet og havde min lille pc med, for at tjekke mail, men den driller med gmail. Jeg kan åbne gmail, klikke på en mail, men den kommer ikke frem - nogle enkelte gange kommer den frem. Når den er der klikker jeg på den. Er jeg heldig så åbner mailen. Så kan jeg bare ikke mere. Jeg kan ikke rulle ned på siden, Jeg kan ikke slette den. Det eneste jeg kan gøre er at lukke gmail. Alt andet ser ud som om det går fast.
Jeg troede først det var pga. forbindelsen i udlandet, men den kan heller ikke her hjemme.
Pc er opdateret, kørt ccleaner, kørt superantispyware, kørt malwarebytes, kørt check disk, kørt Avast virusscanning. Bruger win. 7, avast og online armor.
Jeg kan godt bruge google chrome.
Er det indstillinger, for jeg mindes første gang jeg gik på nettet i udlandet, kom der en meddelelse om at pc kunne se at den blev forsøgt åbnet et fremmed sted - ikke hjemadressen.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2013 - 10:15 #1
start gmail - under oversigt af mails er der til venstre  en opgørelse af pladsforbrug - der skal være fri plads, ellers klik på administrer og slet nogle store filer.
Tilsvarende til højre, klik på detaljer. Der kommer så en oversigt over seneste login - bare for at rydde op, klik på 'log af alle andre sessioner'.
Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 10:44 #2
Jeg kan ikke finde  "opgørelse af pladsforbrug" Hvor finder jeg det nærmere?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2013 - 10:52 #3
Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 12:48 #4
Jeg forstår stadig ikke hvor jeg kommer ind og ser disse oplysninger!
Kan du beskrive det nærmere?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2013 - 13:11 #5
bruger du chrome, eller et mail-program?
For at se det skal du via din browser, og logge ind på mail.google.com

Du får ikke disse data via et mail-program (fx thunderbird).
Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 13:22 #6
Jeg bruger chrome. På min stationære pc virker det perfekt med chrome, bare ikke på den bærbare. (det har virket tidligere) Jeg har prøvet at slette chrome og geninstallere - men med samme negative resultat
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2013 - 13:45 #7
når du afinstallerer chrome så skal du også lige slette mappen
C:\Users\[dit brugernavn]\AppData\Local\Google\Chrome
og genstarte før du installerer den igen.
Ellers har jeg ingen bud...
Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 15:02 #8
Den spurgte om jeg ville slette al browserdata, hvilket jeg svarede ja til. Det virker bare ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2013 - 16:24 #9
når du går ind på gmail - så se lige i adresselinjen i browser.
Er det http eller https (det bør være https).
Avatar billede eaaj Novice
06. juli 2013 - 16:53 #10
der står https
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2013 - 10:34 #11
så er der en træls test. Opret en anden bruger, login som denne og test gmail. Hvis det virker, så kan du flytte alle dine data fra den gamle brugerkonto til den nye. Men det vil medføre en hel del arbejde før det er på plads.
Avatar billede eaaj Novice
07. juli 2013 - 13:14 #12
Jeg tror at jeg bare vil bruge firefox i stedet for Google chrome.Der virker det nogenlunde.
Kom med et svar, så får du point.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2013 - 13:19 #13
ligemeget mht point - opgaven er jo ikke løst.
Avatar billede eaaj Novice
08. juli 2013 - 10:34 #14
Så tror jeg det lykkedes. Jeg slettede Avast og Online Armor og geninstallerede dem. Nu virker det åbenbart så jeg kan åbne Gmail i Google Chrome, Firefox og Internet Explorer. Den hakker dog lidt i det stadig væk, (ser jeg på den cirkel som kører rundt oppe i venstre hjørne, så er den ikke helt stabil når pc søger) men det kan bruges
Eneste problem lige nu er, at hver gang den tændes, så kommer en melding om at der kan forbedres ydeevne. Selv om jeg klikker på at den ikkeskal vise denne meddelelse mere, så kommer den hvergang pc tændes.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2013 - 10:49 #15
du må se liste af installerede programmer igennem - sammen med avast eller OA har du måske fået noget slam med ind.
I Kontrolpanel\Programmer og funktioner kan du klikke på kolonne 'installeret' for at få vist alle programmer i installationsrækkefølge. Se efter ting, der er indlæst samtidigt med avast/OA, og fjern dem evt.
Avatar billede eaaj Novice
13. juli 2013 - 12:13 #16
Jeg lukker spørgsmålet.