Avatar billede DNY Nybegynder
05. juli 2013 - 18:30 Der er 10 kommentarer

Bærbar til professionel DJ.

Goddag de herrer. Som regel plejer jeg at løse denne slags problemer selv, men jeg har efterhånden brugt for meget tid på at finde den rigtige bærbar til mig selv.

Som titlen antyder har jeg et lille mobildiskotek, og bruger en bærbar i mit setup. Jeg står dog i den situation at jeg gerne vil opgradere til en nyere, mere pålidelig bærbar, og det er her jeg tænker i kompetente mennesker kan hjælpe mig :)

Den skal kunne trække programmet Traktor Pro 2, hvilket ikke kræver synderligt meget processor kraft (gerne en i3 eller i5 processor). Grafikkortet skal helst ikke være onboard, men det kan godt gå. Minimum 4 gb ram, jo mere jo bedre.

Det vigtigste er egentligt skærmens størrelse og dens opløsning, da der kommer til at være meget på skærmen (Programmet Traktor "fylder" meget). Jeg har kigget på 13.3 tommer bærbare, ultrabooks om man vil, og de er rigtig lækre. Jeg er dog bange for, hvis opløsningen ikke er tilstrækkelig høj, vil der være problemer med at havde det hele på skærmen. Derfor er en 15 tommer måske at foretrække.

For at give jer en ide om hvad jeg leder efter, så synes jeg rigtig godt om Aspire TimelineX 3830TG-6431 fra Acer, især designet (hvilket også betyder lidt for mig). Igen, så er jeg bange for at displayet er for småt.

Jeg er villig til at betale op til en 4-5000 kroner for denne bærbar.

Tak på forhånd! Jeg ved ikke hvordan det her point system fungere, men hvis i kommer med nogle gode forslag skal jeg nok smide en masse point i nakken af jer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 19:29 #1
Jeg ved ikke hvordan det her point system fungere, men hvis i kommer med nogle gode forslag skal jeg nok smide en masse point i nakken af jer.

Du smider lige præcis de 60 point du har udlovet.  ;-)

Selve din pc springer jeg over da jeg typisk koncentrerer mig om dyrere/Gamer bærbar.

Her har du en vejledning til det point-system du ikke ved hvordan fungere...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)
Avatar billede JeppeJenner Nybegynder
05. juli 2013 - 20:08 #2
Hejsa.

En af mine venner har tilfældigvis også et mobildiskotek, hvor jeg har været med ham ude at spille. Snakkede faktisk med ham om det, og han kan klart anbefale denne http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1013274/ACER-V3551G10468G75Makk.html

Fint design. Klare de fleste opgaver osv.:)
Avatar billede DNY Nybegynder
05. juli 2013 - 20:13 #3
Den ser god ud, jeg kender dog ikke til andre processorer end intels, og har egentligt ikke hørt gode ting omg AMD's processorer - men det er mange år siden jeg har kigget på det, så hvad ved jeg :D Flot i designet også, men det er dog Windows 8 på den, desværre.

Det glemte jeg at nævne, styresystemet skal være windows 7 - men tak for indlægget kammerat :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 20:26 #4
AMD kan typisk ikke følge Intel når vi taler spil  (i spil bruges typisk 1-2 kerner, der skal være hurtigst mulige, rest laver intet), MEN til andre opgaver som tillader at flere kerner bruges samtidig, der kan AMD være udmærkede.
Avatar billede JeppeJenner Nybegynder
05. juli 2013 - 20:31 #5
Hvis du kender en ven, som ved bare em smule om computere kan du vel få ham til at smide noget win7 på den?:)
Avatar billede DNY Nybegynder
05. juli 2013 - 21:09 #6
Hvis vi skulle sammenligne en 2.3ghz fra AMD med en intel processor, hvor ville den så ligge?

Grunden til at jeg gerne vil havde en bærbar forudinstalleret med 7'eren, er pga. drivererne - nogle gange har jeg oplevet problemer med at installere drivere når jeg har smidt et nyt styresystem på, har dog ikke prøvet fra 8 til 7'eren, så ved ikke om det er et problem.

Tak for jeres indlæg so far!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 21:18 #7
Du har ret i der KAN være driverproblemer i det tilfælde, sjældent at de ikke kan løses, men det sker.

Det kommer helt an på hvilke præcise CPU du taler om (Intel er jo e vidt begreb og AMD laver flere med den hastighed).

Det vil også komme an på præcis hvilken opgave de sættes til.

Som nævnt vil en Intel typisk vinde i spil, men sætter vi dem eksempelvis til at udpakke en 7zip fil, så ændres billedet.

Dit omtalte DJ-program (Traktor Pro 2) kender jeg ikke, så lige der vil jeg kun kunne svare mere generelt.
Avatar billede DNY Nybegynder
05. juli 2013 - 21:25 #8
Det er ikke nær så krævende som et spil. Tror man kan sammenligne det med diverse video og audio redigerings programmer, men højst sandsynligt meget mindre krævende. Ja, det var et bredt spørgsmål, tænkte også bare generelt - hvor meget forskel der var fra en AMD 2.3 ghz til f.eks. en i3'er?
Avatar billede JeppeJenner Nybegynder
05. juli 2013 - 21:28 #9
Tja, jeg har selv en AMD 6 kernes i min stationær her og den fungere fint til at spille tunge spil og redigere film.

Det eneste minus jeg har ved min AMD processor er at den gør pc'en lidt varmere i forhold til en intel. Men det her er jo også en stationær? Det er måske noget andet i bærbare.?

Tror sagtens at du kan bruge en AMD:)``
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. juli 2013 - 21:55 #10
Du bliver nød til at give mig 2 konkrete CPU at forholde mig til, da der er stor forskel på hvad de forskellige AMD med 2,3 GHz yder, det samme er der på de forskellige I3.

Forudsat vi vælger 2 nogenlunde lige CPU...
Du er ovre hvor Intel typisk vil være det sikre bud da de enten vinder, eller vil ligge lige efter AMD.
AMD vil vinde nogle få ting, men risikere at tabe stort i andre.

JeppeJenner:
Jeg har ikke sagt at eksempelvis din AMD ikke kan spille, jeg har kun sagt at en tilsvarende Intel vil yde langt bedre.

PS. så bruger du svar-funktionen forkert, så du får lige min standard vejledning med på vejen...

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)