Avatar billede aarsheim Nybegynder
14. august 2001 - 10:28 Der er 1 kommentar

KIX32 Script - Hvordan opprette en pause (delay)

Hei,

Jeg sliter litt med at scriptet mitt ikke klarer å mappe opp alle diskene under pålogging fra nettverket.
(det skjer kun dersom maskinen startes på nytt, eller startes fra avslått modus)

Hvis jeg derimot logger av og på igjen etter at scriptet har mislykkes med mappingen så funker scriptet helt fint. Hvis jeg venter i 1 til 5 minutter før jeg logger på funker det også fint, men dersom jeg logger inn så fort jeg får muligheten så klarer ikke scriptet å mappe opp den første disken (i noen tilfeller heller ikke den andre) men resten går fint. (det er mao. ikke noe galt med selve scriptet)

Dette gjelder fra alle pc\'er så det ser ut til å være treghet i oppstarten til os\'et. Noe som gjør at scriptet ikke klarer å kjøre alle map-kommandoene, slik at scriptet først funker etter at man har logget på en gang eller ventet en stund før man logger på.

Tenkte derfor jeg skulle legge inn en delay i scriptet slik at det automatisk stopper og venter litt før mappingen - men jeg kjenner ikke så godt til kix, og kan ikke kommandoen ?

Noen som kan hjelpe meg ?
Avatar billede anri Novice
15. august 2001 - 09:37 #1
Kommandoen hedder Sleep [n], hvor n er antal sekunder...
Men jeg vil råde dig til at kigge andetsteds efter fejlen..  Måske er der en service ser ikke blir\' startet op, eller en server der ikke kan nås.  Bruger du DNS opslag eller lmhosts fil?