Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 10:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af router (d-link DIR-655)

Hej alle sammen.

Jeg er lige flyttet, og i den forbindelse er jeg gået fra at have TDC til nu at være en del af FullRate.

Jeg har fået en ZyXEL router af FullRate, som er nem at opsætte, da den virker, når jeg blot sætter ledningerne til. Det er dog en ret elendig router, da min MacBook Pro konstant går af nettet, selvom den egentlig siger, at der er net.

Jeg har derfor fundet min d-link DIR-655 frem, som jeg har brugt tidligere uden problemer. Når jeg sætter den til, så virker den dog ikke helt? Og jeg har prøvet at være at installere den via http://192.168.......

Hvad gør jeg forkert? Håber I kan hjælpe :)

Kasper
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 11:14 #1
Sæt zyxel enheden i modem tilstand... Du kan nok os få fullrate til og gøre det da jeg har oplevet tilfælde hvor det ikke var muligt for mig selv at gøre.. (Kan ikke huske hvad det specifikt hedder, men fullrate burde forstå)
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2013 - 11:31 #2
Hvis du ber fullrate om en statisk ip laver de automatisk din zyxel router om til et modem, det koster 10 kr. om måneden.
Det har jeg selv gjort.
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 11:43 #3
Jeg vil meget gerne undgå at betale flere penge i måneden. Kan da heller ikke passe, at jeg skal betale ekstra for at få en bedre router?
Avatar billede Andyboy Nybegynder
05. juli 2013 - 11:54 #4
Der er lidt forskellige muligheder - men det er ikke lige til at forklare på 5 linjer. Kort fortalt: Enten statisk ip og bridge mode på din zyxel eller rod med ip range / dhcp på din dir655
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 11:55 #5
#3 ring til dem så de gør så deres zyxel enhed opføre sig som et modem og dette kræver ikke koste ekstra...

Det udstyr internet udbydere er elendigt... Pga det er modem og router på samme tid.. Som standard.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 11:56 #6
Det var bridged mode det hedder :D
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 12:20 #7
Okay. Det begynder at lige noget nu her :D

Jeg ringede til FullRate, og det endte med, at jeg fik følgende mail tilsendt:

Hej Kasper

Du skal gøre følgende:

Log ind på din egen routers interface.

Hvis din egen router har samme IP-adresse som vores router (192.168.1.1 eller 192.168.0.1), skal du ændre den til fx 192.168.1.2 eller 192.168.0.2
Du skal slå DHCP fra i din egen router.
Kablet mellem vores og din egen router skal kobles fra LAN-port til LAN-port.
Udover dette, yder vi ikke support på 3. parts udstyr. For en mere detaljeret beskrivelse henviser vi til vores forum.

Har du problemer med ovenstående opsætning, kan du altid tilkøbe en offentlig IP-adresse og derved slippe for opsætningen af din egen router.
Det vil få Fullrate-routeren til at fungere som et modem, og din egen router skal bare tilsluttes fra LAN-porten i Fullrate-routeren til WAN- eller internet-porten på din egen.

  men det koster 10 kr per måned som tillægsservice efter 3 måneder. Sidste ting, når du bruger din egen router i bridge som trådløs, skal det trådløse i vores router være slået fra,

så der er så godt signal som muligt :-)

Venlig hilsen

Jeg har fulgt denne guide, og det har betydet, at min D-link nu fungerer optimalt. Mit gamle netværk er dog stadig at finde, og det virker også? Er det ikke lidt problematisk?
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 12:29 #8
Det svar kom lige lidt for hurtigt. Det virker stadig ikke helt optimalt. Der er net, når jeg har kabelstik til min computer fra min D-link, men der er ikke noget trådløst internet?
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 12:46 #9
Nu har jeg fået fjernet mit gamle trådløse netværk, men min D-link kører stadig kun via netværkskabel :(

Har I nogle forslag til, hvordan jeg kan få det til at virke trådløst?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 12:54 #10
Er det opsætningen i din dlink router der fejler?
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 13:15 #11
Jeg synes ikke, at jeg får fejl, når jeg kører det inde fra http://192.168.0.2

Vi er enige om, at jeg har en DHCP og ikke en PPPoE?
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 13:18 #12
Den siger:

Welcome to the D-Link Internet Connection Setup Wizard

It appears that you have already successfully connected your new router to the Internet.

Click Next if you still want to secure the router with a password and set the time zone.

    Step 1: Set your Password
    Step 2: Select your Time Zone
    Step 3: Configure your Internet Connection
    Step 4: Save Settings and Connect

------

Det fungerer dog ikke, når jeg tager netværkskablet ud.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 13:39 #13
#12 forståeligt nok..

Åbn en browser og skriv i url adresse feltet: 192.168.1.1 (kan være en anden ip, men du burde komme i kontakt med routeren og husk at sæt kabel fra din pc til din dlink router)
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 13:42 #14
192.168.1.1 er ZyXEL ip-adresse?

Jeg har kabel mellem dem nu her konstant, da nettet forsvinder, hvis jeg tager kablet ud. Ikke optimalt :(

Jeg vil virkelig gøre alt for en løsning lige nu - Jeg er ved at være ret tosset :D
Avatar billede asaroma Nybegynder
05. juli 2013 - 13:49 #15
Jeg er en klovn. Jeg havde ikke læst fullrate's guide ordentligt igennem, og derfor havde jeg placeret LAN-stikket i "Internet-udgangen" fremfor "LAN-udgangen".

I skal alle have tak for svar og hjælp, men de 100 point går Blueeyez.

Kan du svare, så jeg kan sende dem til dig :D
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2013 - 13:54 #16
Får du her :-)